G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ok, dank weer!
Ik wil me zo graag goed voelen maar moet toch nog wat meer geduld hebben denk ik.
M’n voorraad met hormoon moet natuurlijk ook weer aangevuld worden. Dat heeft toch ook weer tijd nodig?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Na zes weken dezelfde dosis LT4 heb je het resultaat wat die dosis je 'aandoet' in FT4.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja dank je! Ik ga geduld hebben!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Ik herken je gevoel wel. Je lichaam moet ook schakelen tijdens wijzigen van een dosis. Je gevoel kan dan ook anders zijn dan de waardes aangeven. Inderdaad rustig afwachten. Ben benieuwd naar je volgende waardes.

Met mij ging het aardig goed. Tot ik gisteren hartkloppingen kreeg. Ik had 's morgens een smoothie gehad. Bij de hartkloppingen heb ik toch maar es gecheckt wat erin zit... Spirulina (jodium). Blijkbaar reageer ik daar wel op met m'n FT4 (bleek een half jaar geleden ook toen ik een multi slikte met dat erin) dus ik had wel een licht baalmoment. Hoop niet dat alles nu weer ontregeld is... Zou vandaag bloedprikken maar heb 't voor de zekerheid maar opgeschoven
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hi mama van 2,

Fijn dat het redelijk goed gaat. Hopelijk waren de hartkloppingen eenmalig.
Bedankt voor je opbeurende bericht. Het gaat ook echt steeds beter met me maar het wisselt nog wel (vooral
Stemmingswisselingen en soms opeens nerveus). Ik moet het idd gewoon afwachten maar dat vind ik altijd erg lastig. Hopelijk kan ik over tijdje zeggen dat het echt goed gaat. Maar het is een lastige aandoening he. Het maakt mij ook onzeker in wat ik kan/ doe, omdat het nog zo kan wisselen. Herken je dat? Heb nog niet het gevoel dat ik helemaal op mezelf aankan. En dan ga ik piekeren.
Herken je dat?
Fijn om met lotgenoten te praten.
Groetjes Geertje
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek, ik ga morgen toch bloed prikken; ben benieuwd. Want ik word toch weer erg moe. Ik laat het weten.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Teun »

Als ik het goed begrijp slik je sinds 3 weken een andere dosis, dan heeft het lichaam nog niet genoeg tijd gehad om de teveel aan levo welke je in je lijf zou hebben af te voeren. Je moet je dan beseffen dat de waardes nu nog niet kloppen en over een week of drie lager kunnen zijn. Als ik jou was zou ik nog even wachten met prikken. Zoals jezelf eerder al zei, even geduld hebben ook al valt dat tegen. Zou jammer zij als je nu weer je dosis veranderd en het blijkt dan weer te weinig, duurt het nog langer.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Teun,
Dank voor het mee denken.
Ik slikte idd eerst 100 Mg en had was hyper tsh 0,2
Toen heb ik ongeveer vier weken 88 geslikt maar voelde dat ik weg zakte. Toen heb ik weer geprikt en was ik idd richting hypo gegaan voor mijn doen tsh 1,8. Mijn setpoint is tsh 1. Nu slik ik bijna drieweken 94; eerst had ik een opleving maar nu zak ik toch ook weer in. Dus ik ben bang dat dit idd toch ook te weinig is vandaar dat ik ga prikken om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ik slik mn dosis sinds twee weken gesplitst omdat ik last had van een hyperpiek in de ochtend
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Hoe was je FT4 die keren trouwens tov je setpoint?
Plaats reactie