G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek en mama van 2 ,

De thyrax voelt voor mij echt fijner. Dat nerveuze stress gevoel is weg. Ik heb alleen het idee dat richting hypo ga: heel sloom en wattenhoofd.
Weten jullie of je van thyrax over het algemeen iets meer moet slikken?
Ik slikte van Euthyrox 96 en nu 100 thyrax maar ben niet vooruit te branden. Om 11 uur smorgens wil ik het liefste weer slapen... misschien toch tikje meer erbij slikken?
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Van Thyrax heb je in het algemeen wel wat meer nodig. Maar ik zou toch echt nog twee weken uitzitten minstens, onderschat de overgang van merk ook niet..
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja dat is misschien wel wijsheid... ben al het gedoe alleen meer dan zat... ben al vijf jaar op en af aan het tobben en weinig geduld meer pfff. Als ik nu in de Ah loop kan ik me nauwelijks concentreren op wat ik moet kopen zo’n wattenhoofd....
qua stemming etc voelt thyrax wel echt fijner!
Maar toch maar weer geduld hè!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Ik snap het helemaal.. Bekijk het maar andersom : die paar weken maken nu ook niet meer uit. Komt goed!
Heerlijk dat je stemming beter is. Aardig zijn voor je lijf. Neem een glas bietensap ofzo, dat boost ook wel wat is mijn idee en kan geen kwaad. :)
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja ga ik doen...
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Zet 'm op! Hoe gaat het thuis? En werk je ook buitenshuis?
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja komt goed. Thuis gaat het goed. Ik werk nu wel echt maar paar uur per week, maar dat komt wel weer
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Kiek; ik heb een vraag. Ik slik nu sinds vier weken 100mg thyrax. Ik voel me hier veel meer mezelf bij maar ben nog snel moe, weinig energie. Weet jij of je van thyrax gemiddeld genomen wat meer nodig hebt dan van de Euthyrox?

En ben jij er bekend mee dat het ene merk soms beter kan werken voor iemand dan het andere?
Ik heb het nu al van een aantal mensen gehoord en wil m’n arts hier op attenderen, zodat hij het misschien ook anderen kan adviseren als zij zich niet fijn blijven voelen.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Halo Geertje,

Alle levothyroxines hebben een verschillende melange vulstoffen, veronderstel ik.
Nou ja, er zijn merken met verschillende namen voor exact dezelfde pillen.
Daar hebben wij gelukkig niets mee te maken.

Het gaat om de inhoud, die kan sterk uiteenlopen.
Ik reageer op de voor mij onplezierige en veel te snelle thyroxine van Tirosint met een dreun (als het ware).
Zoef, omhoog.
Dat zou dus best eens kunnen komen door het gebrek aan vulstoffen!

Mijn laatste wissel was van Euthyrox naar Thyrax.
Ik heb wat meer Thyrax nodig. Mijn naasten ook.
Dus de dosering Euthyrox lijkt een sterker effect te hebben dan dezelfde dosering van Thyrax.

Bij keus zal ik geen Tirosint slikken.
Euthyrox en Thyrax hebben min of meer overeenkomstige vulstoffen.
Vanwege controlemogelijkheden heb ik voor Thyrax gekozen.
Thyrax heeft voor iedere sterkte een ander kleurtje.

Euthyrox heeft witte pillen voor alle sterkten.
De sterkten staan bij Euthyrox wel op het pilletje, maar zonder vergrootglas is het moeilijk te controleren. En bij halfjes verdwijnen de cijfers en worden het crypto's.
Oja, eens per week vul ik de weekdoos.
Dan gaan alle pillen uit hun verpakking.

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja dank je voor je antwoord!
Heb inderdaad ook begrepen dat het door de vulstoffen kan komen.
Zou ik volgende week al bloed kunnen prikken (slik dan 4,5 week thyrax). Dan hopelijk een half blauwtje erbij 😉voor wat meer energie. Ik wil me heel graag weer fit voelen na 1,5 jaar gezever. Met de thyrax voelt het wel dat ik op de goede weg zit, voelt als een milder middel, maar kan nog wel meer energie gebruiken.
Plaats reactie