G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,
M’n nieuwe waarden zijn tsh: 1,6 en ft4 13,2. Iets te weinig hormoon denk ik zo, zo voelt het ook dus nu naar 96.
Vast deze bij m’n setpoint?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Ja, het set point blijft in hetzelfde gebied.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Deze waarden zijn dan iets te laag toch volgens mijn setpoint? Met 96 kom ik vast dichter in de buurt😀.
Wel bizar dat zulke kleine verschillen in mcg al zoveel invloed hebben.
Geeft mij in elk geval wel het vertrouwen dat ik het altijd goed aanvoel!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Nou ja, te laag.
Na dit kleine FT4-dalletje (want 's ochtends vroeg zonder levothyr.) slik je een T4-pil, zodat je FT4 de rest van de dag op prettiger niveau zit.
Misschien zit je om 12 uur al op 14.3 pmol/l...., een beste plaats, denk ik.
In een gezonde schildklierhuishouding wiebelt de FT4 ook de hele dag, meestal binnen een variatie (goed woord?) of verschil (beter?) van ca. 1 pmol/l. Ook weleens minder dan 0.5 pmol/l, of 2 pmol/l.
Soms dus minder, soms meer.
Afhankelijk van de aangeboren eigenschappen.
Ik heb inderdaad de indruk dat de eigenschappen van de vorm van je curve (bij jou steil) invloed hebben op de opname. Beetje verschil in dosis -> flink verschil in TSH.
Bijlagen
GeertjeSOkt2019.jpg
GeertjeSOkt2019.jpg (40.56 KiB) 438 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Dus die steile curve betekent dus ook dat ik een kleine dosis verandering snel merk? Dat idee heb ik steeds meer...ik denk dat ik m’n lijf steeds beter begin te begrijpen 😀.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Eigenlijk zou je ook eens midden op de dag kunnen prikken om te kijken hoeveel je FT4 stijgt na inname medicatie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Ja, een uur of 3 na je dosis.
Leuk experiment!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek en mama van 2,

Vijf dagen geleden ben ik toch overgestapt op thyrax. Ik voelde me met de Euthyrox steeds slechter. Heel erg nerveus. Nu voel ik me steeds al rustiger worden en meer energie.
Hoelang duurt het voordat de Euthyrox dan uit je lijf is? Ook weer een week of zes?
Groetjes!
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 »

Fijn om te lezen! Ik merkte bij Thyrax ook relatief vlot een verbetering in alleen al gemoedstoestand /emotioneel stabieler zijn.
Hoe lang het duurt voor het uit je systeem is weet ik eigenlijk niet...
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Ja idd! Ik hoop dat het doorzet. Ik sta voor m’n gevoel letterlijk steviger in m’n schoenen. Best apart dat het toch zo’n verschil kan maken.
Hoe gaat het met jou?
Plaats reactie