G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 24 sep 2019, 15:54

Ja dan kan het best dat ik nu ik meer mezelf ben m’n emoties van de afgelopen tijd om de hoek komen!
Ik ga ook naar een coach om daar over te praten.
Ik heb namelijk niet het idee dat ik qua dosis nu niet goed zit. Voel me energiek en rustig.

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 24 sep 2019, 15:56

Dank weer!

mamavan2
Berichten: 307
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door mamavan2 » 24 sep 2019, 19:21

Fijn dat deze dosis wat beter lijkt. Ik merk zelf dat ik na schommelen van medicatie hormonaal ook wat 'extremer' reageer. Zeg maar hoe het komt... Het gaat in ieder geval ook elke keer weer dus dat scheelt :)

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 24 sep 2019, 19:23

En Kiek; bedoel je met korte periode van waardeverandering dat als je verlaagt eerst een wat snelle daling hebt van hormonen en dat de daling daarna nog langzaam zes weken doorgaat?

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 24 sep 2019, 19:26

Hoi mama van 2,

Hoe gaat het nu met jou? Heb je opgehoogd?

Het voelt nu idd alsof ik emotioneel wat gevoeliger ben...
Maar jij herkent dit dus wel bij een dosiswijziging? Trekt dat dan weer bij?

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 26 sep 2019, 20:44

Hoi Kiek, de laatste dagen word ik ook vermoeider en zere spieren. Ik ga over vier weken weer prikken maar wieweet is 94 toch net ietsje te weinig. Aangezien ik zon steile curve heb neemt het vast heel nauw. We wachten af...

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 27 sep 2019, 08:54

Ik denk toch Kiek dat wat jij al eerder zei de t4 langzaam afneemt in de loop van de weken en dat ik dus nog licht hyper. In de ochtend voel ik me ook nog wat tikje te opgepept en krijg dan soort druk in m’n hoofd.
Van gehyper kan je natuurlijk ook wat moe worden.
Ik wacht gewoon het prikken weer af!

Kiek
Berichten: 4464
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek » 27 sep 2019, 09:52

Na één week vermindering van levothyroxine is de helft van je beoogde daling al een feit.
Dit is dus die beroemde halfwaardetijd van een week van T4.

In de volgende 5 weken vertraagt de daling..... steeds trager en trager.
Totdat na gemiddeld 6 weken je FT4 op de gewenste daling staat.

Dit bedoel je toch?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

GeertjeS
Berichten: 156
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS » 27 sep 2019, 10:56

Ja dat bedoel ik idd, dus nu na twee/ drie weken is de hyper nog niet helemaal uit m’n lijf?
Vooral in de ochtend dus dat gevoel dat ik beetje onder ‘stroom’ sta...
Gelukkig niet meer gejaagd, geïrriteerd en beroerd!

Kiek
Berichten: 4464
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek » 27 sep 2019, 12:42

Na een week of drie heb je ongeveer driekwart te pakken van de verlaging, gok ik.
Ik zal een vriend vragen een plaatje te maken over afbouw bij overdosering.
Het plaatje dat ik nu gebruik laat het niet zo scherp zien (vind ik).
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Plaats reactie