klachten na verlaging dosering

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Markslagmolen
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2018, 12:43

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door Markslagmolen »

Hi Kiek,

De echo werd voorgesteld door mijn huisarts... heb de verwijzing al 2 weken liggen, maar vond het wat ver gaan.
Hooikoorts gaf ook al klachten en door de verlaagde dosering zou ik ook (wat) klachten hebben, gokte ik, dus ik heb het even aangekeken.

heb ook even aan thyrioditis gedacht, omdat paracetamol wat verlichting geeft.

Maar goed, het feit dat het met name op de dag is, doet me wel vermoeden dat het door de verlaagde dosering komt.

ik heb een jaar geleden ook op 150 gezeten, maar dat voelde op enig moment niet lekker meer, vandaar dat ik naar 162,5 / 150 gegaan ben (op aanraden huisarts).
TSH: van 180 naar 0 in 12 maanden :twisted: :lol:
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door Kiek »

Hoi Mark,

Vermoed je dat je een voorbijgaande De Quervain, thyreoïditis, hebt doorgemaakt?
Een (vaak pijnlijke) ontsteking van je schildklier?
En geen gewone Hashimoto?

Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Markslagmolen
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2018, 12:43

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door Markslagmolen »

Kiek schreef: 23 mei 2018, 11:37 Hoi Mark,

Vermoed je dat je een voorbijgaande De Quervain, thyreoïditis, hebt doorgemaakt?
Een (vaak pijnlijke) ontsteking van je schildklier?
En geen gewone Hashimoto?

Kiek
Hi KieK,
Ik ben 4 jaar geleden "gewoon" met Hashimoto gediagnostiseerd... misschien heb ik er recent een thyreoiditis overheen gehad (kan), maar dat was niet duidelijk...
TSH: van 180 naar 0 in 12 maanden :twisted: :lol:
Markslagmolen
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mei 2018, 12:43

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door Markslagmolen »

BB1100XX schreef: 22 mei 2018, 21:17 Hay
Het is lichtelijk verwarrend dat je nu een 3e topic geopend hebt.
Het was even heen en weer zoeken waar welke informatie stond.
Hoe lang slik je nu elke dag 150 dan?

En wat ervaar je meer dan de klachten die je beschrijft.

Druk op de borst en hartkloppingen ken ik wel.
Keelpijn ook van een ander probleem.
Maar te strakke stropdas? Kan je dat anders verwoorden? of voelt het echt alsof je keel dicht geknepen word?

lijkt me een vreselijk gevoel to be honest.
Sorry voor t 3e topic.... moet nog even wennen aan de structuur van het forum, denk ik :oops:

ik slik nu 2 weken 150 en het is gewoon rommelig.
lijkt op fysieke afkickverschijnselen.. ene moment goed, andere moment niet.
de keelpijn is meer alsof mn hals erg gespannen is, met soms gevoel van brok in mn keel.
ik gebruikte de stropdas als metafoor omdat het gevoel van mindere doorbloeding en ademhaling hier t meest op lijkt.
niet echt alsof mn keel helemaal dichtgeknepen wordt, maar wel en soort van minder makkelijke ademhaling.
ondertussen lijkt het iets minder te worden.. maar zeker niet over.

Kiek noemde al thyreoiditis (ontsteking aan schildklier), wat mij zeker een mogelijkheid lijkt.

keep y'all posted.

Mark
TSH: van 180 naar 0 in 12 maanden :twisted: :lol:
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door Kiek »

...heb ook even aan thyrioditis gedacht, omdat paracetamol wat verlichting geeft.
schrijft Mark.

Ik heb nog niet gehoord van een Hashimoto samen met een blijkbaar toch pijnlijke thyreoïditis.
Maar dat betekent weer niets.
Het prettige van de levothyroxine is dat je schildklierweefsel met rust gelaten wordt.

Is het niet een gewone keelpijn?
Ik hoop dat het snel overgaat!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: klachten na verlaging dosering

Bericht door ivan »

Kiek schreef: 24 mei 2018, 16:25 ...heb ook even aan thyrioditis gedacht, omdat paracetamol wat verlichting geeft.
schrijft Mark.

Ik heb nog niet gehoord van een Hashimoto samen met een blijkbaar toch pijnlijke thyreoïditis.
Maar dat betekent weer niets.
Het prettige van de levothyroxine is dat je schildklierweefsel met rust gelaten wordt.

Is het niet een gewone keelpijn?
Ik hoop dat het snel overgaat!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Ik heb de literatuur eens nagekeken maar hashimoto met een thyreoditis ben ik nog niet tegenkomen. Wel hyper worden door hashimoto maar dat is niet hetzelfde. een Tyreoditis kunnen constateren met een scintigrafie maar dan nog niet altijd betrouwbaar.
Plaats reactie