Neuropathische pijnjtes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Ja dat dacht ik al.
Ik heb alleen een verwijzing naar hier gevonden

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4237899/

het is een heel uitgebreidt onderzoek en bevat de tool die Kiek gebruikt (hoe jij daar aan gekomen bent mag joost weten :) maar Simon Goede heeft waarschijnlijk de app geschreven :)
het is alleen jammer dat er geen klinische testen zijn gedaan

"We recognize the lack of a randomized clinical trial to prove the superiority of such a set point-targeted approach over the standard ‘normal range guided’ treatment. "


Dus vandaar hier :)
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Kiek »

Nou, ik denk dat die Goede geen app kan maken.
Dat komt uit de koker van Martin Middelhoek:
https://www.middelhoek.com/projects/thyroidlab.html
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gast1

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Gast1 »

ivan schreef: 12 jun 2018, 12:33 Dus als ik je goed begrijp ben je goed ingesteld maar heb je nog klachten? Zo ja, wat zijn die klachten dan?
Tot en met 2014 liep ik in 3-4x zo'n 40-60km/week. En wedstrijden tot marathons. Nu haal ik dat per maand niet.
Veel te snel moe, Snel vermoeid, regelmatig te prikkelbaar, soms problemen met zicht, soms onzinnige typefouten (die verdwijnen als ik me er beter voel).

Alles schommelt eigenlijk, jaarlijks een 1-2 maandelijks.

Werk wel sinds november weer: 3 dagen per werk.
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Ja dat is vervelend. Die typefouten maakt mijn iphone :)
Ik heb me sinds mijn eerst ontsteking nooit meer top gevoeld. Het was altijd op 90%. Maar 40/60 km per week dat is echt een serieus. Je hartslsg in rust onder 50 zeker
Gast1

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Gast1 »

In goede tijden onder de 40 zelfs. En 40-60km is eigenlijk weinig vergeleken bij zelfde niveau lopers (rond 3 uur).

Dat hoeft niet per se weer, maar lekker kunnen lopen, fietsen, werken zou wel fijn zijn.
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Dan ga je al bijna richting prof :)

En jouw titer, die is ook verhoogd?
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Kiek schreef: 12 jun 2018, 18:28 Nou, ik denk dat die Goede geen app kan maken.
Dat komt uit de koker van Martin Middelhoek:
https://www.middelhoek.com/projects/thyroidlab.html
Oh, dat is vreemd. Als je het NBIC artikel bekijkt zie je dat ze ook een app gebruiken die veel op die van jou lijkt. Misschien hebben ze er zelf eentje geschreven.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Kiek »

Het zit zo.
Er bestaan allerlei soorten wiskundige rekenmachientjes op internet.
In die artikelen is en wordt gebruik gemaakt van plaatjes die zijn gemaakt met Graph van Ivan Johansen.
Dat wordt genoemd in de lit. lijst van eerdere artikelen.
Zulke tools zijn te plooien/aan te passen naar eigen wil.
Je moet wat meer doen om er een curve uit te halen, en dan het kromste punt eruit te vissen.

De app zelf (dat ding dat ik, simpele ziel, gebruik) is ontwikkeld op basis van het artikel dat je eruit gevist hebt, én de kunde van Martin Middelhoek.
Martin promoveerde op parameter-extractie uit metingen (parx). Beter kan niet.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Ah kijk eens aan.
Even voor de objectiviteit. Is dit serieus. Graag jullie objectieve meningen?

Ik ben een beetje achterdochtig, chiropractor...maar ja.

http://www.nogsteedshypo.nl/fibromyalgie/
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

BB1100XX schreef: 28 jun 2018, 19:08 Ik begrijp in the end niet echt the clue van het hele verhaal.
Word hier dan nu gezegd fibromyalgie bestaat niet ? Of er worden teveel mensen gediagnosticeerd met een syndroom dat ze niet hebben???
De dubbele schildklier aandoeningen zoals inderdaad te weinig t3 hebben of een spaak lopende omzetting etc kan voor zover ik weet bij vermoeden gewoon onderzoek naar gedaan worden.
Ik heb eerder het idee dat dit een beetje aan of de laksigheid/desinteresse van de artsen ligt, of de beperkte kennis, of er is gewoon niet genoeg kennis.
En dat is allemaal een kwalijke zaak, artsen hebben dat beroep immers gekozen om mensen te helpen en BETER te maken. Niet om ze met een kluitje het riet in te sturen.
Als dat een beroep is kan ik ook wel rijk worden, alhoewel ik er dood ongelukkig van zou worden!!!
Precies, dat problem heb ik ook. Uit het verhaal lijkt erop dat hij fibro patienten behandeld met dierlijke T3 hormoon en dat 75% genezen zijn. Is het dan dat ide mensen schildklier problemen hadden met normale klinische waardes of hadden ze nu fibro en werkt T3 hormoon blijkbaar goed op fibro en kun je BB100XX zoals in jouw geval beide diagnoses hebben?

Het is aparte materie, en die lowe heb ik eens geanalyseerd maar die bleek best hoog aangeschreven te staan. Dus ik snap het het hele verhaal niet. Schildklier = fibro of twee aparte "ziektes"
Plaats reactie