Neuropathische pijnjtes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Wie heeft er hier last van de volgende symptomen (puur ter informatie)

1. branderige handen af en toe
2. jeuk in handpalmen, vreemd gevoel
3. Branderige benen en/of voeten

Ik lees dat het heel veel voorkomt

http://outsmartdisease.com/thyroid-rela ... erve-pain/
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door laura »

hallo Ivan,

Jouw klachten doen mij niet denken aan een carpaal tunnelsyndroom.
Ik denk dat iedereen weleens last heeft van die klachten.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Gast1

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Gast1 »

Dat lijkt me geen medisch/wetenschappelijk verantwoorde website om je medische schildklier informatie te zoeken.

Maar de zoveelste alternatieve site die eigenlijk bedoeld is om je allerlei supplementen en producten aan te raden, maar de werking daarvan is dubieus (maar uiteraard niet in alternatieve kringen).

Beter kijk je op www.schildklier.net of http://schildkliertje.blogspot.nl

Voor wat betreft je klachten: doet mij eigenlijk denken aan een mogelijk B12-tekort. Is dat wel eens getest? Zo ja, wat was/waren de waarde(s)?

Wat ook zou kunnen: vit B6 overschot...
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Ja vitamine B12 zit altijd rond de 300. Mijn b6 was inderdaad iets verhoogd......rond de 130. Echter, de oorspronkelijk vraag is komt dit weleens voor? Ik lees op veel US forums dat mensen met hashimioto hier over klagen.
Vraag is, meerdere mensen last van? bij mij speelt het nu opeens een paar weken. Mijn antiTPO is standaard (vervelend) hoog maar moet volgende week weer prikken. Laatste keer was het TSH 2 and FT4 16 and FT3 rond de 5. Dus dat zou het niet mogen zijn maar met die anti TPO who knows....

Ik was benieuwd of mensen hier weleens last van hebben ook als zijn ze wel of niet goed ingesteld. De url was puur ter informatie.
Even voor jullie beeldvorming, ik word momenteel niet behandeld met medicijnen ondank in de afgelopen 3 jaar 3 keer recidieve vervelende schommelingen. Hashimoto op basis van anti TPO alleen ze willen niet behandelen zolang ik binnen referentie waardes zit. En ik heb geen zin meer om de 4 recidief af te wachten. Als ik mijn symptomen van 2012 (die heb ik nog) vergelijk met vandaag

STOND nummer 1 en 2 vooraan die ik naar die professor hennemann stuurde
==
1. Spierpijn in boven benen en kuit. Een soort van branderig gevoel
2. Branderig gevoel in de heupen
De ergste klacht blijft en is toch die vermoeidheid i.c.m. stijve/branderig bovenbenen. Ik blijf overdag toch dat branderig gevoel hebben, eigenlijk over hele lichaam.
===
Dat ging toen ook weer weg maar endo zegt, tja wil niet behandelen als je waardes goed zijn :(
En ik heb inmiddels 5 endo's gesproken. Die hennemann, twee in MST en twee buitenland. Ze vinden me maar lastig. Eentje heeft gezegd hashimioto maar omdat je schildklier op de echo nog goed eruit ziet kun je idd hyper en hypo zijn.
Ow ja, en heb mij helemaal laten MRI scannen in buitenland hoofd Enzo (is goedkoper dan mijn eigen risico) 3 scans. Gewoon nada. Geen afwijkingen.
https://www.medscape.com/viewarticle/760417_7
Ik had nog een artiel (wetenschappelijk gevonden) waarin de conclusie was. Normale waardes maar hoge anti tpo wel behandelen met levo schijnt het ANTI TPO drastisch te verlagen zodat die schommelingen niet plaatsvinden. Maar hier in NL wuiven ze het weg. tja...

Ik word moe van die klier :(
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Naja, je hebt gelijk. Misschien is het veel spierpijn maar interpreteer ik het als branderig gevoel. Het lijkt idd op elkaar. Ik weet dat het in 2012 idd spierpijn achtig was volgens mijn mail. Volgens die hennemann kwam dat regelmatig voor bij.

Die anti tpo zeg idd niks over de klachten maar je hoort het wel vaak, mensen zijn ingesteld maar toch klachten en maar rommelen met medicijnen. Volgens dat wetenschappelijk artikel proberen ze de TSH richting 0 te drukken zodat er ook geen aanval plaatsvindt.

https://henotebook.wordpress.com/2010/0 ... e-thyroid/ (de artikelen worden hier benoemd)
Die b6 is lastig om te verlagen maar ik tussen 35-110 schijnt normala te zijn en ik op 130...tja...

Ik bedoel ik zit richting de 8000 laatste keer dat ik had gemeten. Ze waren verrast dat mijn TSH nog zo "mooi" was. Mooi niet dus...
Gast1

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Gast1 »

ivan schreef: 31 mei 2018, 15:29 Echter, de oorspronkelijk vraag is komt dit weleens voor? Ik lees op veel US forums dat mensen met hashimioto hier over klagen.
Je leest het op die fora niet omdat mensen er per se over klagen, maar je leest het daar, omdat ze er een of ander oplossing voor verzonnen hebben.

Dat wil niet zeggen dat mensen er over klagen, maar dat het op een dergelijke schildklier-gerelateerde pagina staat, betekent in mijn ogen dus niet dat het werkelijk met schildklier te maken moet hebben.

Daarom dat ik waarschuw voor (of eigenlijk tegen het lezen/volgen van dergelijke sites. Als er reclame op staat, boeken, producten, lidmaatschappen, video's en/of supplementen verkocht worden, neem ik een dergelijke site voor wat betreft feiten, geloofwaardigheid niet meer serieus.
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Ik snap je punt, echter dit waren gewoon fora's die vergelijkbaar zijn met schildklier forum. Ervaring van patienten. Geen reclame :)
Gast1

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Gast1 »

outsmartdisease.com is echt geen forum vergelijkbaar met dit schildklier-forum.nl of met bijvoorbeeld de eerder genoemde websites.

Ze doet zelfs aan link-uitwisselen, alles om haar eigen en vergelijkbare sites te promoten en ja, om geld te verdienen. Dit soort sites zijn er niet om patiënt-ervaringen uit te (kunnen) wisselen, maar je te verleiden met mooie verhalen.

Allemaal marketing, eigenlijk.
ivan
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 feb 2018, 16:30

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door ivan »

Sorry, ik ben niet duidelijk

Ik heb identiek klachten gezien op thyroidglance, medhelp and healthboards. Zijn vergelijkbare fora met schildklier forum.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Neuropathische pijnjtes

Bericht door Kiek »

Hallo Ivan,

Vaak heb ik aan het begin van de nacht last van branderige voelzolen.
En niet alleen ik. Een familielid heeft dit al vanaf haar kindertijd.
Het doet geen pijn. Het is hooguit vervelend.
Koude voeten! Heerlijk!
Ook jeuk aan handpalmen herken ik. Maar dat heeft bij mij overigens te maken met een soort eczeem.
Niets ergs aan, soms wat vervelend.
Ik heb mezelf aangeleerd het weg-te-denken.

Om alle in- en uiterlijkheden van de schildklier goed te leren kennen, is het belangrijk alles te lezen wat los en vast zit. Regulier en niet-regulier. Zo heb ik dat gedaan. Leerzaam!
En het leert je zin en onzin te onderscheiden.
Mijn referentie/baken was toen (en nu nog steeds) de Thyroidmanager, en de artikelen die ik op PubMed zocht/zoek. Mijn speurtochten in de bibliotheek van het VU hielpen me de leeskosten van de fulltexten binnen de perken te houden. http://www.thyroidmanager.org/

Je lijkt gevoelig op auto-immuungebied.
Je anti-TPO verdwijnt niet zomaar, ook niet als je levothyroxine zou gaan slikken.
De mijne was na tien jaar levothyroxine (met vele jaren TSH's < 0.1) nog steeds 740. Later niet meer geprikt, want zinloos. 'k Voel het niet, en dus geen last.
Ik heb een paar familieleden die jaren anti-TPO hadden tot in vele duizenden, met normale waarden. Pas tien jaar later begonnen hun TSH's (gelijktijdig) te sputteren en te stijgen. En moesten ze zichzelf met levothyroxine bijvoeren.
Heb jij ook familieleden met autoimmuunziekten?

Je vertelt over schommelingen van je waarden. Je bedoelt toch schommelingen binnen de referenties?

Vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie