Geen diagnose

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Sella
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 12:49

Geen diagnose

Bericht door Sella »

Hallo allemaal.
Weet niet zo goed waar ik moet beginnen maar ik hoop dat jullie meer weten dan ik.

loop al 2 jaar met klachten Zoals vermoeidheid, vergeetachtig zijn. aan komen, niet kunnen afvallen met 1200 kal pd. Hoofdpijn en altijd moe.

3 maanden geleden Bloed getest en verhoogde waarden ( t4 12.3 en tsh 14.2)
Begonnen met levothyroxine op Bouwend tot 100mg het mocht niet Baten nog steeds moe aan komen etc etc.
Ben vandaag gestopt met de Medijnen.

nou Ben ik vandaag naar de dokter geweest vragen of ik ook mijn t3 kon prikken. Antwoord was nee word niet meer gedaan is niet belangrijk. Ik vertelde hem dat t4 een inactive hormoon is een t3 active. Dit was volgens hem niet zo.

Ik ken mijn eigen lichaam en ik Ben aan het aftakelen wat het moederschap erg bemoeilijkt. Een huisarts kan niet altijd bij blijven met de nieuwe studies.
DoorverwijZing internist krijg ik niet.

Wat nu, Ben super radeloos
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Geen diagnose

Bericht door Kiek »

Hallo Sella, welkom!

Je had afwijkende waarden, en startte toen met levothyroxine.
Nu ben je gestopt.
Tijdens de opbouw van de levothyroxine ben je vaker naar het lab geweest.
Hoe hebben je waarden zich opgebouwd met de levothyroxine?
Dat zegt iets over de aard en ernst van je hypothyreoïdie.
Als je je waarden hier plaats dan valt er vast meer over te vertellen.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Sella
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 12:49

Re: Geen diagnose

Bericht door Sella »

Hi kiek

Bedankt voor je reactie!!🤗
Heb vandaag weer gesprikt. Wacht nu op lab resultaten.
Hopelijk word ik dan iets wijzer.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Geen diagnose

Bericht door Teun »

Ik ben ook wel benieuwd naar je waardes en waarom je na 3 maanden gestopt bent. Dat je nog niet opgeknapt was na 3 maanden is helemaal niet vreemd, bij de meeste mensen duurt het langer. Je tsh was daadwerkelijk verhoogd en ook al zat je ft4 binnen de normaalwaarde, dit is waarschijnlijk te laag voor je.
Ik zou zeggen ga verder met je medicatie, denk dat je het nodig hebt.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Geen diagnose

Bericht door mamavan2 »

Welkom Sella. Ik kan me aansluiten bij Teuns reactie. Verbetering heeft inderdaad tijd nodig. Ik zou dus zeker je medicatie blijven slikken zolang er nog geen signalen zijn dat dit niet meer nodig zou zijn. Sterkte!
Sella
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2018, 12:49

Re: Geen diagnose

Bericht door Sella »

Hi teun

Ik Ben gestopt op advies van de dokter, omdat ik niets van de medicatie merkte. Via jullie hoor ik nu dat het tijd nodig heeft. ( dit hoort hij toch te weten ??)
Zodra de nieuwe Metingen binnen zijn kan ik hem hier op aan spreken.
Ik voel me echt radeloos, vooral ook Mede dat ik niet het gevoel heb dat mijn huisarts mij correct informeerd.

Bedankt voor jullie reacties!!!!!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Geen diagnose

Bericht door Teun »

Sterker nog Sella, ik werd de eerste tijd alleen maar belabberder, heb er uiteindelijk een jaar over gedaan om me weer redelijk normaal te voelen. Hierna nog lang bezig met de fijnafstelling en ook nu na ruim 3,5 jaar ben ik nog aardig aan het wiebelen, maar uiteindelijk wel veel beter dan bij de start van de levo. Dus inderdaad pleit er bij de huisarts voor dat je door kunt gaan met de levo. Geef het de tijd.
Hier een paar linken. Een met de huisartsen richtlijnen en een met veel informatie over de schildklier. Misschien heb je er wat aan.

https://www.nhg.org/?q=standaarden/voll ... ndoeningen

https://schildkliertje.blogspot.com/p/h ... oidie.html
Plaats reactie