Toch klachten ondanks goede labo-uitslag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Freya
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2018, 19:43

Toch klachten ondanks goede labo-uitslag

Bericht door Freya »

Hoi! Het is een tijdje geleden dat ik hier nog was, dus ik vat nog even mijn situatie samen: ik ben begin maart geopereerd (volledige wegname van de schildklier, gezwel bleek goedaardig) en ik sta nu, na een beetje zoeken op 125mg L-Thyroxine. Mijn laatste bloedonderzoek liet perfecte waarden zien, en toch heb ik het gevoel dat ik nog niet in goede vorm ben. Ik blijf supermoe (ik doe wat ik moet doen - werk, gezin - maar alles valt me veel zwaarder dan anders en ik heb helemaal geen energie voor iets extra's zoals sport). Is het mogelijk dat je, ondanks goede bloedwaarden, toch last blijft hebben? Of moet ik dit elders zoeken? Volgens sommige bronnen kan het gewoon ook nog het herstel van de operatie zijn, maar dit kan ik mij, na vijf maanden, nauwelijks voorstellen. Of toch?
Marijke88
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2018, 18:17

Re: Toch klachten ondanks goede labo-uitslag

Bericht door Marijke88 »

Hoi,

Freya Ik kan me helemaal plaatsen in jou verhaal over dat je nog steeds last hebt van klachten.
nu 2,5 jaar geleden is er bij mij graves ontdekt.
ik had waardes van boven de 100 dus het was al behoorlijk heftig.
na medicatie te hebben geprobeerd wat niet voldoende werkte heb ik een jodium slok gekregen maar helaas zijn de waardes nog steeds niet goed
om de 6weken word mijn medicatie weer bijgesteld en dat is nu dus al bijna 3jaar lang zo.
de extreme klachten zoals uitval van de ogen, trillende handen, hartritmestoornissen, extreme opvliegers enz zijn zeker verminderd maar ik merk nog steeds dat ik vrij snel moe ben, prikkelbaar ben, last heb van stemmingswisselingen en nog steeds last van mijn darmen heb. ik vraag me dan ook inderdaad af of je bepaalde klachten niet gewoon houdt aangezien ik nu al bijna 3 jaar verder ben.
ik ben benieuwd of er ook nog anderen zijn die net als ons ook nog steeds last blijven houden van bepaalde klachten?
Lonneke1972
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:31

Re: Toch klachten ondanks goede labo-uitslag

Bericht door Lonneke1972 »

Hallo Freya,

Je schrijft:
Mijn laatste bloedonderzoek liet perfecte waarden zien, en toch heb ik het gevoel dat ik nog niet in goede vorm ben.

Weet je je waarden? Bij een TSH van 3.6 sprak mijn huisarts ook over perfecte waarden, want onder de 4.2... Na overleg toch opgehoogd en nu begin ik me pas een beetje beter te voelen. Het gevoel staat volgens de Nederlandse richtlijn voorop bij behandeling en niet de waarden. Dit geeft vaak ruimte toch nog verder te zoeken naar de juiste dosering.
[size=85]17-02-2018 TSH 5.8 Ft4 14.3 T3 5.8 (diagnose, niet nuchter)
23-03-2018 TSH 3.2 Ft4 15.2 (25 mcg Teva)
20-05-2018 TSH 3.2 Ft4 15.5 (50 mcg Teva)
29-06-2018 TSH 1.8 Ft4 15.8 (75 mcg Teva)
06-09-2018 TSH 1.3 Ft4 17.2 (87,5 mcg Teva)
[/size]
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Toch klachten ondanks goede labo-uitslag

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Zelfs na 25 jaar, gaat t hier nog steeds op en neer. Heb per 1/9 ontslag genomen. Wilde even een adempauze ( onderwijs) als ik wel weer ga werken, zullen het maximaal 3 dagen zijn want bij 4 dagen zat al m n energie in werk.

Goede waardes is voor ieder persoon verschillend, dankzij kiek haar app weet ik nu ongeveer naar welke waardes, ik moet streven en daar ben ik erg blij mee.

Dus is t voor jou belangrijk om te zorgen dat je weet welke waardes t beste bij jou passen. Als je dat weet, weet je ook waarnaar je moet streven.
Plaats reactie