Niet lekker in mijn vel, TSH gaat omhoog

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
DaSiSo
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 sep 2013, 14:39

Niet lekker in mijn vel, TSH gaat omhoog

Bericht door DaSiSo »

Hallo allemaal,

De laatste tijd ben ik niet heel actief geweest op dit forum. De afgelopen jaren ging het eigenlijk wel lekker allemaal. Maar sinds een aantal maanden begon het allemaal weer te rommelen en nu begin ik er een beetje doorheen te zitten. Met name omdat ik al een aantal maanden maag/darmklachten heb die niet over gaan en waar ik ook nog geen oorzaak voor heb. Vorige week door de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis maar de wachttijd is nog zeker tot november. Daarnaast ook een heel kort lontje, regelmatig een beetje depri en als ik de trap op moet kortademig.

Begin juli heb ik mijn schildklierwaardes laten bepalen (TSH: 1.9mU/l en FT4: 12,7 pmol/l). Misschien was dat wel de oorzaak van alle klachten. Daar kwam uit dat voor mijn doen mijn TSH waarde wat aan de hoge kant was. Normaal ligt mijn TSH ergens onder de 1 namelijk. Dus toen mijn medicatie een beetje opgehoogd. Met de hoop dat mijn klachten minder zouden worden. Helaas was dit niet het geval. Alleen in de tweede en derde week van mijn kampeervakantie leek het even beter te gaan. Bij thuiskomst was het helaas alweer snel raak en kwamen de klachten weer snel terug. Van de week toch maar weer eens aan de huisarts gevraagd of mijn mijn schildklierwaarden nog een keer geprikt konden worden (TSH: 2.1 en FT4: 12,8 pmol/l). Wat ik dus vreemd vind is dat mijn TSH omhoog is gegaan terwijl ik meer Euthyrox ben gaan slikken.

Dus nu de vraag. Kan het zomaar zijn dat je een aantal jaar na je Slok ineens nog meer behoefte aan Euthyrox kan krijgen?
Mijn leven is wel veranderd sinds die tijd. Andere leuke maar drukke baan. Fiets grotere afstand (wel elektrisch). Kan dit invloed hebben?
Anoesjka
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2015, 10:08

Re: Niet lekker in mijn vel, TSH gaat omhoog

Bericht door Anoesjka »

Dat kan, zeker als de levothyroxine minder goed wordt opgenomen door een maag- of darmaandoening.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Niet lekker in mijn vel, TSH gaat omhoog

Bericht door laura »

Volgens Thyroidmanager: "However, patients with Graves' disease who have had radioactive iodine may require dosage adjustments up to as long as 5 to 10 years after treatment is begun."

Bij mij klopt dat wel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Anoesjka
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2015, 10:08

Re: Niet lekker in mijn vel, TSH gaat omhoog

Bericht door Anoesjka »

BB1100XX schreef: 05 nov 2018, 16:54
Anoesjka schreef: 04 nov 2018, 11:15 Dat kan, zeker als de levothyroxine minder goed wordt opgenomen door een maag- of darmaandoening.
Komt die 'darm aandoening' niet juist door een tekort aan hormoon ??
Kan ook. Wie zal het zeggen?
Plaats reactie