Misselijk

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Misselijk

Bericht door MarionJE »

Ik ben zo vreselijk misselijk, ik weet dat ik dan niet goed zit met mijn waarden.Dinsdag ga ik prikken. Het gekke is , dat ik niet weet of ik over of onder gedoseerd ben.
Dat kan ik dan niet voelen.
Ben wel veel afgevallen , 10 kg.
Mijn vorige waarden waren TSH 6,4 en Ft4 20,2.

Weten jullie iets tegen de misselijkheid?
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Misselijk

Bericht door elizabeth27 »

Hier ook al weken misselijk, heeft bij mij met overdosering te maken. Ook wel een paar kilootjes kwijt.

Gemberthee, kleine slokjes drinken, ik neem elke dag druivensuiker. Niet dat t veel helpt maar bij tijden wel iets.

Ik heb ook een zware antipathie momenteel tegen eten dat te vet is, te zwaar gekruid.... eten en drinken wat te drabberig is...... en van sterke geuren word ik al misselijk. Moet wel eten en drinken van mezelf want anders gaat t met m n migraine ook mis.

Veel kleine hapjes/maaltijden en gewoon alles eten waarvan je maar denkt dat je er zin in hebt. Wat voor mij momenteel betekent dat ik veel zoet eet. Meer gezond komt wel weer!

Sterkte!
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Misselijk

Bericht door MarionJE »

Elizabeth, ik heb precies hetzelfde. Moet niet aan eten denken.Heb nergens zin aan, alles staat tegen. Ben je geminderd
Metde medicijnen?
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Misselijk

Bericht door elizabeth27 »

Ik ben al 2 keer geminderd, wil pas na 6 weken weer prikken. De eerste keer had t niets gedaan. M n migraine is ook flink ontregeld, kon daardoor een aantal dagen niets slikken. Dus wordt t nu na 7 weken, denk ik......
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Misselijk

Bericht door MarionJE »

Succes Elizabeth
, het blijft ellende.
Ik lig bijna alleen nog maar op bed.Ga maandag de dokter bellen.
Zijn lange dagen zo.
Laatst gewijzigd door MarionJE op 27 okt 2018, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Misselijk

Bericht door Teun »

Dag Marion,
De vorige waardes geven aan dat je wel iets meer levo kunt gebruiken. Je tsh is zelfs boven de normaalwaardes. Je ft4 is wel ruim wel binnen de normaalwaardes, maar misschien gebruikt jou lab. Wel andere normaalwaardes hierin dan mijn lab. Je moet in ieder geval niet minderen.
Tegen de misselijkheid zou je eventueel wat aan de huisarts kunnen vragen, verder kleine porties eten en drinken, geen scherpe kruiden gebruiken, bij mij helpt kauwgom kauwen ook wel wat.
10 kg afvallen is niet zo maar wat, kan niet gezond zijn, als dit in een korte tijd gebeurd, alleen omdat je misselijk bent. ik zou zeker met de huisarts hierover hebben.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Misselijk

Bericht door MarionJE »

Teun, toch heb ik op advies van de huisarts toen geminderd omdat ik zo gejaagd was.
Het was in die hele warme periode, voor mij was de ft4 te hoog. Heb mij daarna wel een poos beter gevoeld.
Dus het was wel een goede beslissing.
Maar denk nu dat hethelemaal mis is en dat ik weer omhoog moet.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Misselijk

Bericht door elizabeth27 »

Hier hang ik veel op de bank en probeer ik er elke dag toch even uit te gaan. Verder rust ik s middags en slaap ik meestal ook dan wel wat.

Het algehele malaise, gammelgevoel is er gelukkig niet meer de hele dag, begin ook weer goede uurtjes te krijgen.

Je T4 vrij is leidend hierin dus verlagen was heel goed. Maar soms is een periode verlagen nog niet genoeg. Goed dat je het even met je ha gaat bespreken, wellicht dat ie nog wat voor je kan betekenen.

Zelf dinsdag weer een dubbele afspraak n.a.v. een klachtenlijst die ik 2 weken moest bijhouden en gisteren heb gemaild. Gisteravond heeft ze per mail al een eerste reactie gegeven.

Het gaat weer beter worden maar t is vaak een weg van de lange adem. Liefs,
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Misselijk

Bericht door MarionJE »

Het is al langer dan 6 weken geleden, dat ik met 6,25 mcg verlaagd hebt . Bovendien moet ik s’winters altijd iets meer gebruiken dan zomers.
MarionJE
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 mei 2016, 20:38

Re: Misselijk

Bericht door MarionJE »

Eind maart begin april zomerdosis en sept/okt, winterdosis
Laat wel altijd eerst bloedprikken.
Plaats reactie