In volledige onbalans TSH/T4, waarden lopen terug, vraag naar setpoint?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
laura
Contacteer:

Re: In volledige onbalans TSH/T4, waarden lopen terug, vraag naar setpoint?

Bericht door laura » 29 nov 2018, 17:03

Florence schreef:
29 nov 2018, 15:34
Krijgen mensen daadwerkelijk een bijnierschorsinsufficientie? Of kunnen ze dit krijgen? In de vorm van ; er is een kans op.
hallo Florence,

Er is een aanzienlijke kans op.

Eén van de bronnen op het Schildklierforum: viewtopic.php?f=24&t=461#p4925
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Florence

Bericht door Florence » 29 nov 2018, 17:03

Caroline,

Het belangrijkste blijft dat je in jezelf gelooft.
Met bewijzen komen lijkt me niet eenvoudig. En het lijkt me ook niet verboden hier.

Tot nu toe vind ik het een verwarrend verhaal, ik zeg niet dat het niet deugt.
Ik ben reeds op andere sites op onderzoek uit. Ook puur eigenbelang.

Ik ga er verder niet te diep op in, want ik begrijp er nog geen bal van. Dat wordt lezen en verteren.
Maar het is wel verrekte interessant om dit eens uit te pluizen. En ik laat zeker zo snel mogelijk mijn cortisol prikken. Dat heb je dan toch maar mooi bereikt.

Simpel, ik wil ook graag een betere kwaliteit van leven.

Iets anders, je hebt het veel over stress, stress en nog eens stress. Wat ik in het verhaal vind ontbreken is de aanpak van de stress in je leven. (Naast de hormoonschommelingen waar vandaan dan ook, Schildklier en overgang en???)
Dat lijkt me bijna een voorwaarde om ook die “disbalans” en uitputting uit de wereld , beter uit je lijf te krijgen.
Want anders lijkt het me dweilen met de kraan open.

Er is natuurlijk onderscheid in serieus nemen en geloven. Ik neem jou serieus, maar met geloven ben ik naar jou en iedereen terughoudender. Dat vraagt een langere weg.

Zo, en dan nu de kaarsen aansteken.

Prettige avond,

Florence
15.30 3.90
18.60 0.95
17.40 1.10
15.40 2.30
15.90 3.10
14.70 4.00
15.10 5.80
15.30. 3.80

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 29 nov 2018, 18:18

Ik ben ervan overtuigd dat stress veel dingen uit balans kan brengen.
Ook ben ik er van overtuigd dat je problemen bij de bron moet aanpakken.
Maar stress word gewoon niet verholpen met een medische behandeling. Onmogelijk!
Voor een stress probleem zal je eens flink naar jezelf en je lifestyle moeten gaan kijken.
En als je in je eentje niet weet welke kant je daarmee op moet, wat logisch is, zijn er genoeg manieren om hierin hulp te krijgen.
Van een simpele tweedelijns gz psycholoog, psychosomatische therapie bij een fysio tot yoga en meditatie.
Er is een heel scala tussenin waar je uit kan kiezen maar net wat je aanspreekt en voor jou het beste voelt en werkt.

Een gezonde dosis zelfreflectie met daarin de mogelijkheid jezelf totaal kunnen analyseren komt goed van pas in het proces om je gedrag en je lifestyle aan te passen zodat je een leven met minder stress kan lijden. ( en mogelijk minder fysieke klachten)

@Guard
Ik heb verder geen ervaring met bijniercrisissen en daarmee ook geen kennis over de stof.
In de tijd dat ik de term 'bijnieruitputting' naar mijn hoofd kreeg door mijn huisarts ben ik uiteraard ook opzoek gegaan.
Toen ik 3/4 jaar later hier op het forum kwam begreep ik dat er wel een dergelijke aandoening bestaat, maar dat dat officieel nou eenmaal anders heet.
Omdat het voor mij niet relevant is, heb ik me er ook verder niet in verdiept.
Ziekte van Addison was voor zover ik weet wel een schildklier gerelateerde aandoening, maar ook hier heb ik me niet verder in verdiept omdat ik nou eenmaal een 'simpele' Hashimoto blijk te hebben.

Wat er nou exact bedoeld word met hormonale disbalans begrijp ik ook niet goed.
Een groot deel van de lichaams-eigen stoffen noemen we hormonen. Ook stofjes waar wij als simpele burgers de naam niet eens van weten.
Is een disbalans schildklier gerelateerd? is het alleen overgang/anticonceptie gerelateerd??
Melatonine is ook een hormoon... heeft die dan ook te maken met de hormonale disbalans ??
Hoe dan?? weetje er zitten zoveel hormonen en stofjes in ons lichaam, als zo'n totale disbalans echt een ding is, leef je dan nog wel ?
Lig je dan niet ijlend en schuimbekkend ergens te stuiptrekken??

Zou het zo kunnen zijn dat er in alle vormen van communicatie die we tegenwoordig hebben gewoon iets misgaat in het overbrengen van informatie waardoor er verwarringen ontstaan??
Artsen weten ook echt niet alles, en daardoor komt er ook wel eens informatie naar voren die ik beschouw als waarheid want mijn arts zegt dat ....
En dat blijkt dan ook weer niet te kloppen oftewel gewoon bullshit.
Ik zou niets liever willen, een arts die ik blind kan vertrouwen, maar dat kan gewoon niet.(meer)

Iedereen roept maar wat! en zie de exacte waarheid er maar eens uit te filteren.
Wat is de waarheid anyway?

Guard

Bericht door Guard » 04 dec 2018, 13:40

Stress geeft een verstoorde schildklierfunctie, dat is nu wel duidelijk. Ik ben bezig met herstel. Pak het inderdaad bij de bron aan. Weet je waar de stress van is? Van het hele Thyrax drama (doordrukstrips, overstap naar Euthyrox en Tirosint etc), hierdoor hormame disbalans. Valt lastig op te lossen met psycholoog en yoga (dit laatste doe ik dagelijks). Daarnaast zijn er ook nog stressvolle/verdrietige situaties in mijn privé leven bijgekomen, externe stress factoren. Dus 1 + 1.
De bijnieren en cholesterol is een setje, en als de bijnieren in gevecht gaan met de geslachtshormonen, de grondstoffen progesteron en oestrogeen dan heb je nog meer poppen aan het dansen. Hormonen in disbalans maken je heel ziek. En mijn schildklier waarden raken hierdoor ook volledig uit balans (TSH 4,2 en T4 21, ten tijde van de disbalans).
als zo'n totale disbalans echt een ding is, leef je dan nog wel ?
Lig je dan niet ijlend en schuimbekkend ergens te stuiptrekken??
En ja, ik heb ijlend en schuimbekkend op bed gelegen het afgelopen jaar, wees in godsnaam blij dat je dit niet hebt hoeven ervaren. Zal geen klachtenlijstje neerzetten hier.

Ik snap dat je niet meer kunt vertrouwen op de artsen, doe ik ook al tijden niet meer, de rest hier kennelijk wel. Echter houdt de dokter je ziek.
Met een recept in de hand vervolg je je weg. Niet beseffende dat zowel de dokter als jij zojuist een afslag hebben gemist. Dat het diezelfde weg is die mede de oorzaak is van de klacht waarvoor je gekomen bent.
Naar mijn idee gaan we als dokter te vaak en te makkelijk mee in de vraag van de patiënt om hen zo snel mogelijk van de klacht af te helpen. Zonder de vraag te stellen wat de klacht hun zou kunnen vertellen. Vanuit de overtuiging dat je als dokter de patiënt het beste dient wanneer je de klacht wegneemt worden klakkeloos pillen en verwijzingen voorgeschreven. Vaak ook door tijdsdruk en protocollen. Naar mijn idee een gemiste kans en missen zowel de dokter als de patiënt hier een afslag. Voor de duidelijkheid, ik ben niet tegen onderzoek en medicatie. Daar waar de focus nu teveel ligt op het wegnemen van slechts de symptomen, zou er vaker onder de motorkap gekeken mogen worden om te onderzoeken wat de daadwerkelijke oorzaak van de klacht is. En zo te komen tot een meer structurele en waardevolle oplossing. Ik loop nu bij de mesologe en osteopaat en die hebben mijn klachten bij de bron aangepakt. Evenals de gynaecoloog. Ik weet nu wat het is, en kan hier verder op borduren. Ik wens jullie ook allemaal kracht en beterschap.

Plaats reactie