Lage tsh (hoog) normaal ft4

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Juud
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2017, 10:24

Lage tsh (hoog) normaal ft4

Bericht door Juud »

Mijn dochter van 13 heeft al een jaar of 4 Hashimoto. Al ruim een jaar is ze aan het tobben met de energiehuishouding. Er is een b12 opname probleem vastgesteld en daarvoor wordt ze al 10 mnd behandeld (2x pw injectie). De vermoeidheid blijft, concentratie is erg laag, heeft het altijd warm.
Haar tsh was de laatste keer 0.05 ft4 20 en t3 1.8
Ik maak me zorgen om de lage tsh.
Nov.2017 was deze 0.11 ft4 16
In juni 2018 tsh 0.28 (ft4 weet ik zo niet).

De kinderarts zegt dat een lage tsh niet van invloed is op haar klachten omdat de ft4 goed is.
Is dit juist?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Lage tsh (hoog) normaal ft4

Bericht door Teun »

Natuurlijk is deze ft4 goed, maar misschien niet voor je dochter, misschien zou ze minder moeten zijn. Er zit nogal een range tussen de normaalwaardes, bij mijn lab in ieder geval tussen de 9 en 24. Dus misschien past bij haar een ft4 van 14 of 13 beter. Haar tsh is in ieder geval te laag. Ik zou toch nog een keertje overleggen om te kijekn wat minderen van de levo met haar doet. Ze kan het volgens mij gebruiken.
Anoesjka
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jun 2015, 10:08

Re: Lage tsh (hoog) normaal ft4

Bericht door Anoesjka »

Jammer, maar die kinderarts heeft het bij het verkeerde eind. Zo'n lage tsh betekent dat ze te veel schildklierhormoon slikt en daar kun je moe van zijn (en warm).
Juud
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2017, 10:24

Re: Lage tsh (hoog) normaal ft4

Bericht door Juud »

Dank voor het bevestigen van mijn vermoeden...
Vorige keren zat ze nog niet zo laag als nu, maar toch onder de 0.3
Heb toen vertrouwd op de expertise van de kinderarts, ondanks dat mijn info anders was....

Het vervelende is dat ik de kinderarts niet zelf te spreken krijg. Ze laat de secretaresse antwoorden. Telefonisch consult kan pas 22 nov, maar de 30e stond toch al een afspraak. Zucht voel me zo niet gehoord en dochter totaal niet gezien...
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Lage tsh (hoog) normaal ft4

Bericht door laura »

Juud schreef: 05 nov 2018, 23:25 Het vervelende is dat ik de kinderarts niet zelf te spreken krijg. Ze laat de secretaresse antwoorden. Telefonisch consult kan pas 22 nov, maar de 30e stond toch al een afspraak. Zucht voel me zo niet gehoord en dochter totaal niet gezien...
hallo Juud,

Hoe gaat het nu met je dochter?
En hoe gingen de consulten?

Is de Schildklier Cyberpoli iets voor jullie?
Daar kunnen jullie vragen stellen aan een endocrinoloog.

Dit is de link naar de cyberpoli: https://www.cyberpoli.nl/schildklier/?g ... gKL6_D_BwE
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie