4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Martine
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2018, 11:33

4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Bericht door Martine »

Goedemiddag Allemaal,
Mijn naam is Martine en ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me wat nieuwe inzichten kunnen geven.

in 2014 is mijn hele schildklier verwijderd nadat er een tumor was ontdekt. Achteraf gelukkig een goedaardige.
2 bijschildklieren waren in de tumor vergroeid en mee verwijderd.
Na de operatie gestart met euthyrox 100mg, later verhoogd naar 112mg
Hierna begonnen de problemen:
2014 sept: na operatie gebrek calcium ivm verwijdering bijschildklieren. calcium infuus 3 dagen (slik nu calcium 500mg en vit D 1000 iu)
2015 mrt: lichte hernia
2015 aprl: kramp tussen schouderbladen
2017: hele jaar gehoest en in mei Mexicaanse griep gehad (volgens huisarts door verwijdering schildklier verminderde weerstand)
2017 nov: luchtpijpontsteking (antibiotica)
2017 dec kerst: luchtpijpontsteking (ivm kerstdagen geen huisarts aanwezig, hierdoor beschadiging opgelopen luchtpijp)
2018: begin peesontstekingen duimen/elleboog/polsen
2018mrt: slijmbeursontsteking l. heup en kort daarna r.heup
2018 aprl: slijmbeursontsteking beide schouders
2018 juni: slijmbeursontsteking r.voet na 4mnd vreselijke pijn cortisol injectie gehad
2018 aug: zweepslag (spiergescheurd) rechter elleboog-arm
2018 nov: nog steeds kramp tussen schouderbladen, slijmbeursontstekingen in beide heupen/voeten/schouders en ellebogen. peesontsteking erbij in l.schouder.
Ben reeds bij reumatoloog/podoloog/fysiotherapeut/neuroloog geweest en ben overgestapt op thyrax 125 mg. (waarde nov 2018 TSH 1,3 en vrije TSH 16)
4 december doe ik nog een laatste poging bij orthopeed.
huisarts doet verder niets behalve pijnbestrijding (hij wil niet steeds een cortisol injectie geven) maar ik zou graag willen weten wat de oorzaak is....
Laatste x bloedprikken was Vit D weer te laag- 63 (2 jaar geleden op 35) en vit B6 weer te hoog - waarde: 122

heeft iemand een idee of deze klachten in verband staan met het verwijderen van de schildklier?
huisarts gaf wel aan dat het door hormonale schommeling kan komen. Zijn er nog andere mensen die deze klachten herkennen?
Of nog anderen ideeën??
Laatst gewijzigd door Martine op 25 nov 2018, 22:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Bella
Berichten: 223
Lid geworden op: 04 jul 2014, 12:01

Re: 4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Bericht door Bella »

Beste Martine,

Even kort want ik moet de deur uit...
Het zou mij niet verbazen als er iets niet in orde is met de overgebleven bijschildklieren.
Je klachten in combinatie met ondanks aanvulling opnieuw weer lage vitamine D wijzen sterk in die richting.
Helaas is dit (nog) niet erg bekend bij artsen.

Is er ook calcium geprikt?
Wil je die (precieze) waarden samen met die van vitamine D hier even plaatsen?

Vanavond zal ik een en ander toelichten!

Sterkte,
Bella
Altijd nuchter bloedprikken: niet eten, geen schildklierhormoon slikken en zo vroeg mogelijk.
Dat geeft de betrouwbaarste waarden.
Martine
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2018, 11:33

Re: 4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Bericht door Martine »

hoi Bella,

dank voor je reactie:
13-11 geprikt nuchter 6 weken na verandering van eurthyrox 112 naar thyrax 125:
TSH 1.3
Vrij T4 16
Vitamine D 63 (na de operatie/calcium infuus bleef calcium steeds aan de lage kant, op mijn aandringen toch calcium tabl. gekregen van huisarts. in 2016 bleek mijn Vit D 35 te zijn en was ik er goed ziek van. Toen begonnen met calcium 500 en Vit 800 ie. op 4-12-2017: 70 op 13-11 dus weer gezakt naar 63 nu weer opgehoogd naar calcium tablet 500mg en D1000ie
Calcium gecorrigeerd 2,42 (voor het eerst zit deze goed in de waarde)
Vit B6 122 (3 jaar geleden voor eerst ontdekt te hoog 122, vorig jaar dec was hij 93 nu dus weer te hoog (neem geen supplementen!)
Linrose
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jan 2018, 18:53

Re: 4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Bericht door Linrose »

Hoi Martine
Is je B12 al is geprikt?
gr Linda
Martine
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2018, 11:33

Re: 4 jaar na totale thyreoïdectomie verschillende ontstekingen in lichaam

Bericht door Martine »

Deze is al eens geprikt in het verleden en was toen goed maar weet de waarde niet meer.


Laatst omhoog gehaald door Martine op 27 mar 2019, 22:44.
Plaats reactie