Pls advies over lage tsh

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Ellyisback
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2018, 11:28

Pls advies over lage tsh

Bericht door Ellyisback »

Mijn naam is Elly en nieuw in deze groep en vraag jullie advies , mijn TSH is 0.03 mijn T3 is 1.4 en mijn T4 is 23
Ik voel me vreselijk angstig heb geen concentratie en geheugen is een zeef , kan niet meer in slaap komen , kan dat aan deze waardes liggen normaal is mijn TSH niet zo laag (0.2) en mijn t4 niet zo hoog ( 16) volgens mijn huisarts is het goed 🙁
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Pls wil iemand adviseren

Bericht door Teun »

Welkom Elly, ik zou bij deze waardes denken dat je waardes niet goed zijn. Ben je in behandeling met schildklierhormoon? De normaalwaardes van het laboratorium van jou zijn wel belangrijk om te weten wat normaal is of niet.
Maar buiten dat zou ik nu al willen zeggen dat je tsh te laag is, dat wil zeggen dat er meesr dan genoeg ft 4 in je lichaam zit. Je schildklier kan zomaar hyper zijn. Dus als je al levo gebruikt zou ik regelen om te minderen.
Ellyisback
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2018, 11:28

Re: Pls wil iemand adviseren

Bericht door Ellyisback »

Ik slik 112.5 euthyrox mijn normaal waardes zijn tsh altijd rond 2 en t4-14 tot 16
Ellyisback
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 dec 2018, 11:28

Re: Pls wil iemand adviseren

Bericht door Ellyisback »

Teun bedankt voor je reactie !
Jos van Pr
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2018, 19:20
Locatie: Melissant

Re: Pls wil iemand adviseren

Bericht door Jos van Pr »

Hoi Elly,
Ik heb soortgelijke waardes en ik ben net moeten minderen met Thyrax.
tsh <0.03 FT4 18.3 en T3 1,43. Ik slik nu 125 microgram (4 mnd terug nog 150). Alleen de THS is zeer afwijkend en de andere waardes binnen de normen. Ik begreep van opmerkingen bij mijn vraag dat de medicatie dan toch echt te hoog is en dat het een goed besluit was om verder te minderen.
Ik ben benieuwd wat jouw klachten zijn. Die van mij lijken nl hypo en zeker niet hyper.

Sterkte Jos
Plaats reactie