Tip tegen dikke ogen?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Tip tegen dikke ogen?

Bericht door Kiek »

Myxoedeem gaat over mensen met een onbehandelde en ernstige hypothyreoïdie.
Niet over mensen die ingesteld zijn op levothyroxine.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Nadia
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2018, 14:40

Re: Tip tegen dikke ogen?

Bericht door Nadia »

Bij mij is het een van de eerste klachten die ik krijg als ik wat te laag gedoseerd ben.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Tip tegen dikke ogen?

Bericht door laura »

Ooit kwam ik met dikke ogen bij een oogarts.
Hij reageerde direct met: je slikt te weinig hormoon.

Geknoei met hormonenzalf zou ik niet doen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Tip tegen dikke ogen?

Bericht door *anna* »

Dag Nadia,
Maar als het écht een klacht is die wijst op een te lage dosering zoals je zegt, dan is meer levothyroxine toch een logischer stap dan een paardenmiddel als hydrocortisoncreme? Ik heb eczeem maar mij is uitdrukkelijk verteld hc-creme niet te gebruiken op een extra kwetsbare, dunne huid als rond de ogen en in de buurt van de slijmvliezen in de schaamstreek. Het zal van de sterkte afhangen, maar ook creme met het laagste hc-percentage is geen onschuldig schoonheidsproduct...
Groet, Anna
Nadia
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2018, 14:40

Re: Tip tegen dikke ogen?

Bericht door Nadia »

Dag allemaal,
Ik schreef al dat ik mijn medicatie al opgehoogd had. Alleen die dikke ogen verdwijnen dan niet meteen natuurlijk. Soms zijn er redenen waarom je er wat sneller van af wilt. Aangezien mijn arts dit mij geadviseerd heeft en mijn klachten heeft verminderd is er geenszins sprake van geknoei of onverantwoord gebruik.
Plaats reactie