verlagen of doorzetten.

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

verlagen of doorzetten.

Bericht door hap »

Wie herkent dit?
Ben sinds 4 weken op een dosis van 100 mcgr euthyrox. Dacht eerst dat het aan de buitenlandse medicijnen lag dat ik na 4 weken hyperklachten ga krijgen. Spanning in buik bij wakker worden en malende gedachten. Dit wordt
Gedurende de dag wel minder. Beetje misselijk gevoel etc. Het best voel ik mij laat op de avond.
Dan begint het gedonder weer opnieuw.
Nog even doorzetten tot mijn lichaam eraan gewent is of toch verminderen. Grote vraag voor mij. Iemand advies of ervaring, graag.
Mvrgr.
Hap.
Billy
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 mar 2017, 15:40

Re: verlagen of doorzetten.

Bericht door Billy »

Ha Hap,

Gaat het nu beter met je? Hoop het voor je!!

Ik herken je klachten niet, maar vroeg mij wel wat af... :|

Reageer je overall heftig qua medicatie en hoeveel mcg ben je meer gaan slikken dan voorheen? Zelf ben ik weleens in een hyper gekomen doordat ik behoorlijk ziek was geweest en was afgevallen(om vervolgens nog meer af te vallen doordat ik 'doorsloeg'). Is dat wellicht bij jou aan de hand geweest??

Laat even weten hoe het nu met je gaat!

Groetjes, Hilde
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: verlagen of doorzetten.

Bericht door hap »

Hallo Hilde,

Ik was opgehoogd met 6,25 mcgr. Maar ik heb vorig jaar op eigen initiatief natuurlijk schildklier hormoon gebruikt. Dat viel totaal niet goed en ben daarna weer overgestapt op euthyrox. Dit is de tweede keer dat ik ging hyperen na 100 mcgr te hebben geslikt. Ongeveer na 4 weken. De bloeduitslagen gaven daar ruimte voor en ik voelde mij nog lang niet goed. Ik ga nu weer terug naar 94 mcgr en zal over 6 weken bloed prikken. Kijken wat dat geeft en evt. Langer dezelfde dosis aanhouden.
Ik voel mij redelijk, maar er zijn goede en slechte dagen. Vermoeidheid en zin om dingen te ondernemen. Malende gedachten etc. Krijg nu ook b12 injecties. Dacht eerst dat het hielp, maar dat kan lang duren begreep ik. Zeker nu weer de schildklier raar doet. Houden de moed erin, gaan voor zover mogelijk gewoon van het lentezonnetje genieten.
Bedankt voor je reactie.

Voel jij je wel oke? Hoop het wel.
Gr. Hap.
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: verlagen of doorzetten.

Bericht door Bloem17 »

Hi Hap,
Lees nu even jouw stukje....lijkt op dat van mij van nu.

Hoop dat het bij jou ( en mij ) snel wat beter gaat.
Plaats reactie