Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Linda1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2019, 15:47

Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Bericht door Linda1962 »

Hallo allen, ik ben nieuw hier op forum en heb een paar vragen.

Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou? Mijn lichaam warmt zichzelf nauwelijks op.

April 2018: tsh 0.2 en t4 18.1 62,5 euthyrox sinds aug 2016 trage schildklier. Daarvoor jaren duotab en cytomel.

Deze vraag in afwachting van nieuwe resultaten bloedwaarden deze week. Hoe wordt er opgehoogd en in welke stapjes? Ik ben benieuwd naar reacties vanwege de kennis hier op dit forum.


Achtergrond.

Verleden jaar april 2018 is mijn bloed geprikt via de huisarts in een poging de plotseling lage bloeddruk 100/80 te kunnen verklaren en meteen ook de schildklier meegenomen. Resultaat schildklier bloedwaarden waren goed zei de huisarts: tsh 0.2 en t4 18,1

Ik voelde mij toen ( en nu nog steeds) niet prettig en kreeg het met name steeds kouder, extreem koud ondanks de CV op 22 en meerdere kleding lagen.Volgens de internist die net afgestudeerd was, was de schildklier okee en dus werd het afgedaan met: "u heeft stress". Ik voelde mij met een kluitje in het riet gestuurd.

Afgelopen vrijdag 13 september belde een andere huisarts van de praktijk op, sinds mijn huisarts tegenwoordig nog maar 3 dagen werkt. Zij gaf aan dat ze de medicatie onder alle schildklierpatiënten had bekeken. Haar was opgevallen dat ik te weinig medicijn slik tov de anderen en dat het waarschijnlijk opgehoogd moet worden na bloedprik resultaten.

Ik ben blij en opgelucht dat zij mij informeerde maar ook teleurgesteld in het beleid van mijn eigen huisarts. Immers tsh 0,2 is geen normale waarde blijkt nu ik hier op google. En ik baal ervan dat ik 1,5 jaar zo heb geleden.

Qua tsh interpretatie zou ik hyper moeten zijn maar ik heb het met name extreem koud, te lage bloeddruk en ook lukt traplopen nauwelijks sinds kort. Ik heb een lage hartslag. Vandaar mijn vraag: Hoe wordt er opgehoogd en in welke stapjes?

Thx
Linda
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Bericht door *anna* »

Linda,
Heb je intussen je nieuwe bloedwaardes al? Ik begrijp dat je laatste cijfertjes - TSH 0,2 en Ft4 18,1 - van april 2018 zijn? Die zou ik nog niet hyper noemen, tenzij jij je zo voelt.
Als ik je tegenwoordige klachten lees kan het heel goed zijn dat je in die anderhalf jaar de hypoweg bent ingeslagen.
Zonder recente waarden is het moeilijk adviseren.
Groet, Anna
Linda1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2019, 15:47

Re: Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Bericht door Linda1962 »

Hallo Anna, dank voor je snelle reactie.
Nee ik heb net vandaag bloed laten prikken. Ws vrijdag naar de huisarts voor nieuwe resultaat. Hoop(te) hier nu alvast wat meningen te horen.
Ik had verleden jaar April al last van die kou met de bovengenoemde cijfers.

Hoe zou je iemand met tsh 0,2 noemen, Anna? Nee ik gaf aan mij niet hyper te noemen.
mamavan2
Berichten: 368
Lid geworden op: 23 dec 2017, 18:41

Re: Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Bericht door mamavan2 »

Vraag die mij te binnen schiet : op welk tijdstip worden je waardes geprikt?
Linda1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2019, 15:47

Re: Hoe medicatie in te stellen dat ik geen last meer heb van extreme kou?

Bericht door Linda1962 »

Verleden jaar 09.30 uur elders en vandaag aan huis om 12 uur.
Plaats reactie