Nog een keer advies vragen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Nog een keer advies vragen

Bericht door Glandulae »

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik ook een topic geopend over mijn waardes en klachten.
Gisteren had ik de afspraak bij de huisarts omdat ik zo extreem moe ben en mijn spieren zeer doen. Express geen medicatie geslikt omdat ik het vermoeden had dat ze wilde dat ik meteen ging bloedprikken. Dit heb ik dus om 09:00 gedaan, zonder medicatie en lege maag.
Gisteravond de uitslag al, tsh was 1.4 en vrije theroxine 15.1.

De huisarts stelt de conclusie dat het aan mijn schildklier niet ligt en ik beter naar een vermoeidheidsclinic kan aan. Mijn gevoel zegt anders maar weet niet hoe ik gehoor kan krijgen van mijn huisarts. Ik zou heel erg graag horen hoe jullie over deze waardes denken. Zou een stapje ophogen van de medicatie een optie kunnen zijn? Ik slik nu 50 microgram levotyroxine.

Alvast bedankt!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Nog een keer advies vragen

Bericht door Kiek »

Hallo Glandulae,

Je laatste FT4-waarde, zonder levothyroxine in je maag, laat zien dat ie niet wegkukelt.
Want je FT4 is hoger dan je vorige waarden (van 13.6 met levothyroxine naar 15.1 zonder levothyroxine).

Door het slikken van de 50 µg levothyroxine worden je schildklierhormonen beïnvloed.
Bij 90% van de mensen wordt het niveau niet verhoogd. (De meeste mensen hebben (veel) meer nodig dan de 50 µg levothyroxine)
Maar je mix schildklierhormonen wijzigt wel degelijk, en de 24-uurs ritmiek wordt chronisch verwrongen en onderbroken.
Het vraag- en aanbodspel van je hormonen wordt dus fors beïnvloed.

Je huisarts heeft gelijk.
Vermoeidheid is erg vervelend.
Blijf niet hangen op een glandula die zijn/haar werk best doet.
Ga voor een betere kwaliteit van leven, door actief te zoeken naar een andere oorzaak van je vermoeidheid.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Re: Nog een keer advies vragen

Bericht door Glandulae »

Bedankt Kiek voor je reactie.
Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts en ze is het na aanvulling van mijn verhaal eens dat de klachten zeker met de waardes te maken kunnen hebben. Ik heb extra medicatie gekregen om het stukje schildklier weg te kunnen strepen.
Plaats reactie