Overstap Euthyrox naar thyrax

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
BB1100XX

Re: Overstap Euthyrox naar thyrax

Bericht door BB1100XX » 01 nov 2019, 09:12

Wat fijn dat je er goed op reageert en je nu zoveel beter voelt.

Er is wel een kans dat je opnieuw op zoek moet naar die ene dosis die voor jou het beste werkt.
Niet om je de moed in de schoenen te laten zinken maar meer om je voor te bereiden.

Ik hoop voor jouw dat het niet nodig is.
Het zou fantastisch zijn als het in 1x goed blijft gaan.

GeertjeS

Bericht door GeertjeS » 04 nov 2019, 11:37

Ja dat kan natuurlijk. Ik voel me in elk geval veel rustiger met thyrax. Ben wel heel moe dus of ik slik net te weinig of ik moet herstellen van de Euthyrox misère. Over vier ga ik prikken. We zullen zien.

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 04 nov 2019, 16:06

Na een hyper periode ben ik ook wel eens extreem moe.
Met vaak ook spierpijn die dan weer niet te vergelijken is met hypo of hyper spierpijn.
Meer een overbelastings-spierpijn. Wat op zich niet vreemd is na een hyper, want dan zijn je spieren ook min of meer overbelast geweest.

Kijk het nog maar een paar dagen aan, misschien trekt het wel bij.

heeft je behandelaar aangegeven om over 4 weken te prikken?
Of wil je dit uit eigen overweging voor een tussenstand?
Voor het beste resultaat kun je beter tussen de 6 en 8 weken op 1 dosis bloedprikken.
Eerder geeft het vaak niet echt een duidelijk beeld.

GeertjeS

Bericht door GeertjeS » 04 nov 2019, 19:34

Ja ik snap het. Over vier weken slik ik de thyrax bijna zes weken. Ga ik over vijf weken prikken. Ik wil altijd sneller dan het gaat...
Had jij met de Euthyrox ook dat die onrust je op een gegeven moment heel moe maakte? Alsof je constant onder stress/ spanning staat. Ik voelde soms ook echt soort van ziek. Wat waren jou klachten bij de Euthyrox?

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 04 nov 2019, 20:00

Dat herken ik als hyper oftewel teveel hormoon.
Dat herken ik niet perse alleen uit de tijd dat ik euthyrox slikte. Met Thyrax hyper ik ook wel eens.

En ja, dan voel ik me ook intens moe.
Alsof je hele lichaam onder spanning staat.
Idd een stress modus van vlucht of vecht.
Het voelt dan alsof mijn hele lichaam op tilt slaat.
Met hartkloppingen en wiebel spieren en al.
Mijn hele mentale welbevinden gaat dan ook op tilt.
Daarom kan ik dat ook echt niet lang volhouden.

Euthyrox is voor mij inmiddels al 2 jaar geleden.
Nu was dat ook mijn begin fase ondanks dat euthyrox mijn 2e merk was.
Ik las ergens dat in je begin fase je waarden nog wel eens alle kanten kunnen opschieten.
Het sloeg gewoon kant nog wal. niet samenhangende waarden. en aldus de waarden hyperde ik de pan uit. maar voelde ik me voor het eerst in jaren levend. Dat was erg verwarend.
En uiteindelijk kwam de (hyper) klap. En storte ik in.
Ook het niet goed begrijpen waarom die 6 weken zo belangrijk waren speelde een rol.
Want niemand legde mij wat uit. Het voelde echt alsof ik van de domme gehouden werd door artsen.
en nog steeds. Als ik inhoudelijke vragen stel word ik uitgelachen of schaapachtig aangekeken.
En het is ook net alsof ze niet openstaan voor logische beredenatie. Het word bijvoorbaad al afgewezen terwijl ik alleen maar wanhopig opzoek ben naar verbetering van levenskwaliteit.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels wel heel veel bijgeleerd heb. En ik probeer nu echt te leren om op mezelf te vertrouwen en naar mijn gevoel te luisteren want luisteren naar artsen brengt me alleen maar verder van huis en vooral tussen wal en het schip.
Ik heb in december nog een afspraak staan bij de endocrinoloog, maar daar zie ik inmiddels tegenop. nog geen idee wat ik daarmee ga doen.

GeertjeS

Bericht door GeertjeS » 04 nov 2019, 20:14

Ja heel goed om naar je eigen gevoel te luisteren! Dat is het belangrijkste. Je weet/ voelt zelf als enige of het klopt of niet.
Ik had die hyperklachten eigenlijk bij allerlei dosissen.
Nu voel ik me veel rustiger, niet meer zo opgejaagd. Wel heel moe dus ik wacht het prikken weer af.
Voor je afspraak bij de endo; bedenk goed wat je zelf wil. Hoe voel je je? En geef ook gewoon aan dat je het zelf het beste voelt. Succes!!!

GeertjeS

Bericht door GeertjeS » 05 nov 2019, 15:22

Weet jij eigenlijk wat ongeveer of de dosis gelijk blijft of dat je over het algemeen wat meer nodig hebt van thyrax?ik heb het gevoel dat ik hypo kant opga; sloom, wattenhoofd

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 05 nov 2019, 17:31

Thyrax is een milder middel dan euthyrox dus wat dat betreft zou het me niet verbazen als je uiteindelijk net iets hoger uit komt.

Vlakvoor het mis ging toen ik euthyrox slikte zat ik op 88mcg. En was ik om en om aan het slikken om aan de Nederlandse tabletten te wennen.
Dat ik me ziek voelde van de Nederlandse Euthyrox was trouwens niet dosis gerelateerd. Bij elke dosis had ik dat.
Misschien geeft dit antwoord op een vraag die je eerder stelde bedenk ik me nu.

Met thyrax in de huidige situatie zit ik tussen 75 mcg en 81.25mcg. zoveel dagen dit en zoveel dagen dat. Vraagt nogal een georganiseer. Eerste fase ging het goed, daarna raakte ik de weg kwijt.
Dus nu heb ik alles uitgeschreven zodat ik sochtends kan checken wat ik moet pakken. 8-) :lol:

GeertjeS

Bericht door GeertjeS » 05 nov 2019, 19:04

En voel je je nu goed?
Ik voel me erg hypo dus twijfel of ik niet beter 106 thyrax kan proberen Ipv 100.

BB1100XX

Bericht door BB1100XX » 05 nov 2019, 21:56

Sinds mijn overstap op thyrax in 2017 ben ik nog steeds op zoek naar die ene dosis.
ik ben alleen ruim anderhalf jaar kwijt geraakt aan heen en weeren tussen 75 mcg en 81.25
75 is aanzienlijk te weinig en met 81.25 hyper ik de pan uit.
Mijn waarnemens endocrinoloog zegt dat de medische wetenschap mij niet kan helpen.

Nu ik om en om slik ben ik wederom aan het opbouwen opzoek naar een routine waarbij ik me niet hypo voel en ook niet hyper.

Plaats reactie