In de afgelopen jaren heb ik regelmatig een peesontsteking. In mijn voet(peesplaat), in mijn schouder, in mijn duim. Ook nú heb ik weer een stevige schouderpeesontsteking

Toen ik vorig jaar bij mijn fysiotherapeut kwam vanwege mijn (andere)schouder, constateerde hij een peesontsteking en zei erbij dat een ontsteking in de schouder veel voorkomt bij mensen met schildklierproblemen.
Herkennen jullie het probleem/ hebben jullie ook peesontstekingen?
Komt dit voor bij zowel hypothyreoïde als bij hyperthyreoïde? Zelf heb ik een trage schildklierwerking.
Wat is de oorzaak? Heeft het bijv. bij hypothyreoïde te maken met de vertraging van lichaamsprocessen en daarmee van de doorstroming van het bloed en daarmee vertraging van afvoer van afvalstoffen? Of zetten zich meer afvalstoffen vast? Of....?
Heeft iemand een manier gevonden om een peesontsteking positief te beïnvloeden qua duur of qua grootte? Zelf zoek ik het tot nu toe in yinyoga, een vorm van yoga waarbij je je richt op het versterken en het versoepelen van het dieperliggende weefsel; namelijk het bindweefsel.
Ik hoop dat jullie tips hebben

Groeten.