TSH begint flink te schommelen...en nu?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
JPS
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 nov 2019, 15:43

TSH begint flink te schommelen...en nu?

Bericht door JPS »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds ca 3 jaar gebruik ik Levotyroxine. Ik was redelijk ingesteld.

Nu heb ik in juni mijn jaarlijkse controle vervroegd, want ik had klachten. Mijn FT4 was goed, TSH ook (2.6)
Omdat mijn klachten bleven, begin oktober opnieuw laten checken. TSH was toen flink gezakt naar 0.72
Deze week daarom opnieuw controle, TSH opeens 7.8 🤔

Het is dus flink aan het schommelen gegaan. Hoe kan dit??

Dokter stelt nu voor van tabletten 100, naar 112 te gaan en over 5 weken weer controle.

Klachten: hartkloppingen, slecht slapen, opgejaagd, duizelig, veel last van PMS klachten, met name misselijkheid, broze nagels...

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven, en kan zeggen hoe dit nu zo opeens kan gaan schommelen.
Medicijnen gelijk gebleven, gewicht ook, tijdstip inname en prikken altijd gelijk....

Dank jullie!
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: TSH begint flink te schommelen...en nu?

Bericht door Kiek »

Welkom, JPS!

Om iets zinnigs te kunnen zeggen over de perikelen van je waarden, is het goed om je waarden vanaf het begin op een rij te zetten.
Ieder mens heeft een eigen patroon en afstelling van de waarden.
Misschien is bij jou ook een patroon te vinden, waardoor meer begrip voor je huidige capriolen.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie