Is er sprake van Hashimoto?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door Glandulae »

Hoi allemaal,

Sinds 2012 slik ik schildklier medicatie. Dit is jaren goed gegaan zonder al teveel klachten en met 1x een kleine ophoging.
Het laatste jaar voel ik me heel erg slecht, naar mijn mening heeft dit met de schildklier te maken (koud, zere spieren, slechte weerstand, darmklachten, haar dat snel breekt). In overleg met de huisarts opgehoogd en nu al een paar maanden strikt mijn waarden in de gaten aan het houden en zo nodig ophogen.
Ik gaf gisteren bij mijn huisarts aan dat ik graag de antistoffen een keer wilde laten prikken (naar mijn idee was dit nog nooit gedaan).
De huisarts gaf aan dat dit tijdens mijn zwangerschap in 2017 is gedaan (zie bijlage). Volgens mijn huisarts is er geen sprake van Hashimoto, maar hoe interpreteren jullie dit? Bij deze uitslagen stonden geen referentiewaarden, de bijgevoegde afbeelding heb ik via www.schildklier.nl.

Alvast heel erg bedankt!
Bijlagen
www.schildklier.nl
www.schildklier.nl
Screenshot_20191216-180331~2.png (112.33 KiB) 922 keer bekeken
Uitslagen 2017
Uitslagen 2017
FB_IMG_1576516041794.jpg (6.44 KiB) 922 keer bekeken
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door laura »

hallo Glandulae,

Volgens het onderste plaatje zijn jouw TPO-antistoffen geprikt.
De uitslag was positief.
Blijkbaar gaat het om Hashimoto.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Re: Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door Glandulae »

Hoi Laura,

Super bedankt voor je reactie! Zo interpreteer ik het ook. Mijn huisarts zegt dat het geen Hashimoto is, ik snap er niks meer van.
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Re: Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door Glandulae »

Hihi
Onderaan de tweede afbeelding staat:
Antistoffen: thyroid peroxidase - pos (positief)
FinnZee
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 dec 2019, 07:30

Re: Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door FinnZee »

Hallo Glan!

Ik denk dat je tegen een probleem aan loopt waar we bijna allemaal hier last van hebben:

Het niet begrijpen en het lak van begrip hebben van voornamelijk huisartsen voor deze toch wel heel vervelende ziekte,ze onderschatten het of plaatsen de schuld al snel bij een andere diagnose/orgaan en gaan vaak een compleet andere kant op

Als ik jou was zou ik me zo veel mogelijk inlezen en een paar sterke argumenten naar voren halen om daarmee naar je huisarts te gaan zodat je met je behandeling kan beginnen

Succes!
Glandulae
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 sep 2019, 16:34

Re: Is er sprake van Hashimoto?

Bericht door Glandulae »

Bedankt Finnzee!
Hoe beroerd het ook is, is het een troost dat ik niet de enige ben die het zo ervaart. In het nieuwe jaar heb ik weer een afspraak bij de huisarts en dan ben ik wel van plan duidelijk te vertellen wat ik hier van vind.
Plaats reactie