Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door GeertjeS »

Oh wacht... ik lees het verkeerd. Je bent met 12,5 opgehoogd. Misschien eerst met 6,25 ophogen. Het neemt heel nauw
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi GeertjeS,

ik ben inderdaad opgehoogd met 12,5 maar dat lukte niet bij mij.
Nu heb ik inderdaad 6,25 opgehoogd.
Dit lukt iets beter.

Volgens mijn psychiater is het vreemd dat het bij mij niet lukt om met 12.5 op te hogen.....
Hebben hier meer mensen last van?

groetjes
Ingrid!
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi Miss E.,
zelfs die 6,25 ophogen lukt niet, ben nu een week verder hiermee maar het is niet te doen!!!
Gisteren weer terug gegaan naar 0.50 ipv 0.56....ik snap er echt niets van.
Bij dit beetje ophogen raak ik al in een hyperdrive, zo extreem dat ik de dag niet meer aankan:
gisteren moeten huilen, nerveus, gejaagd, paniek niet normaal, niet de dag kunnen doorkomen, heel angstige dromen.

Kiezen op elkaar ben ik best goed in, doe ik nu al meer dan 1 jaar, zeer zware depressie hierdoor gehad.
Echt dag voor dag moeten doorbikkelen voordat ze dit ontdekte.
Maar mijn tsh: nu 6,15 is te hoog en mijn Ft4: 12 is te laag.......
Dus ik moet omhoog maar ik weet verder echt niet hoe dit moet.
Ophoogklachten heb ik gelezen, maar zo erg bij alleen maar 6.25 ophogen dat klopt toch niet????

Gelukkig mag ik 9 maart naar de internist, eens kijken wat zij zegt....pfff wat een lijdensweg nog zeg.

Bedankt voor het meedenken,
veel groetjes
Ingrid!
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door GeertjeS »

Hoi Ingrid, wat naar zeg. Dat zijn echt ophoogklachten. Misschien kan je de huisarts vragen voor oxazepam om de eerste dagen door te komen.
Kleine verhogingen kunnen al veel invloed hebben.
Ik ben met 6,25 opgehoogd en m’n tsh is van 2,6 naar 0,6 gegaan en m’n ft4 van 12,6 naar 15.
Heel veel sterkte!
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi Geertje s,
ik mag 9 maart naar de internist.
Ik heb het gevoel dat de antidepressiva in de weg zit.

Ik kom maar niet verder dan die 0,50 mcg.
Ga wel overdenken voor wat pammen als het toch niet anders kan, maar ik heb er zo'n hekel aan....

Jij zit al heel goed met je waardes nu he!!!
Hoe fijn, voel je je ook al een stuk beter???
groetjes
Ingrid
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi lieve lezer,

ik heb een vraag aan jullie:
Hebben jullie bij het ophogen ook last van duizeligheid?

Ik word hier onzeker van, ik blijf maar duizelen.........herkent iemand dit?

Super als je zou willen reageren.

thanks,
Ingrid
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Meranou »

Hoi Ingrid,

Ik heb je hele verhaal gelezen. Wat me opvalt is dat je veel wisselt in euthyrox. Als je een dosis verandert, is het de bedoeling dat je dit zeker 6 weken volhoudt. Anders raakt je lichaam van de rel.
Bij ophogen ervaar ik ook ophoog klachten en herken zeker je duizeligheid. Die was trouwens erger toen ik nog te weinig hormoon had. En ook erger bij 25 mcg ophogen dan bij 6.25 mcg.
Ophoog klachten kunnen heel erg lijken op hyper en hypo klachten door elkaar. Vooral in het begin vond ik het vreselijk. Alle klachten weer terug! Maar gelukkig verdwenen die na 1-2 weken en voelde ik me steeds een beetje beter. Depressieve gevoelens werden minder! Heerlijk.
Wees niet bang voor de ophoog klachten. De angst maakt ze nog erger. Bij ophogen duurt het even voor je lichaam is gewend, maar eenmaal gewend ga je je nog weer een stukje beter voelen.
Zet hem op!
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi Meranou,

wat fijn dat je even reageert.
Bedankt voor de moeite.

Inderdaad je weet bijna niet meer wat het een of ander is....ophoogklachten....hypo....hyper....

Ik bemerk nu ook langzaam dat die duizeligheid minder word, ik las ook nog pas dat duizeligheid ook nog van de hypo kan zijn.
Het blijkt daar ook bij te horen.
Ik vernam toevallig ook nog van iemand dat die duizelig werd de eerste twee weken bij het ophogen.
Tja dan heb je het plaatje compleet.

Ik worstel door, ik voel wel echt vooruitgang, maar wat een geduld moet je hebben zeg!!

Nog 1 vraag:
Ik begreep van mijn psychiater (heeft zelf Hashimoto) dat vrouwen veel lagere waardes hebben uiteindelijk, dus de eindwaarde dan mannen.
Klopt dit volgens jou ook?

super tof,

veel groetjes
Ingrid
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Teun »

Of dat vn mannen en vrouwen klopt weet ik niet. Wat wel zo is dat iedereen zijn eigen waardes heeft. De een voelt zich goed bij een tsh vN 4 en ft4 van 14 terwijl de ander zich juist goed voelt bij een tsh van 1 en ft4 van 18. Dus zeg het maar hoe belangrijk het is of mannen en vrouwen andere waardes zouden moeten hebben.
Heb jij hier al weleens je setpoint,laten berekeken? Zou je een mooi handvat kunne geven waar je naar kunt streven.
Ingrid!
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 jan 2020, 15:39

Re: Wil iemand meedenken....voel me heel onzeker

Bericht door Ingrid! »

Hoi Teun,

bedankt voor je reactie!
Ik moet over 2 weken nog n keer prikken en dan wil ik inderdaad even aan Kiek vragen of ze voor mij, mijn individuele setpoint wil bepalen.
Ik hoop dat ze hier tijd voor heeft.

top,

groetjes
Ingrid
Plaats reactie