Even voorstellen Mieke

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Miek07
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2020, 16:42

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Miek07 »

Dag Kiek en anderen,

Ivm mijn onregelmatig werk heb ik een paar weken geleden besloten de medicatie in de avond te nemen (veel regelmatiger en voldoende tijd na het eten). Ik voel me er beter bij!

Net weer uitslagen:
Tsh 3,37
T4 20,1
Anti tpo 850

Vit D 54
Vit B 12 295

Ivm spierpijn en pijnlijke gewrichten de laatste 2 laten checken.
Volgens mijn arts is alles keurig... niets meer ophogen enz, je subklinische waarden zijn nu in de goede lijn. volgens mijn idee kan het beter. Vooral de spieren en brok in mijn keel heb ik nog last van.
De huisarts zat enkel over subklinisch te kletsen, maar hashimoto opeens niet meer🤨.
Iemand ervaring met een goede diëtiste rond Breda-Tilburg? Wil met voeding aan de gang (paar kilo’s erbij op een raadselachtige manier)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door elizabeth27 »

Hoi,

Vitamine d moet eigenlijk minimaal op 80 zijn. Om je een beetje jofel te voelen...... heel veel landen houden dit ook als ondergrens aan helaas Nederland niet. Dus die zou ik bij gaan slikken en dan over een tijdje weer mee laten prikken. Ik slik standaard hoge dosering bij want anders keldert die weer meteen. Meestal is die bij mij dan rond de 100 of meer.
Miek07
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2020, 16:42

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Miek07 »

Ha bedankt,
Ik heb het teruggelezen.
Qua prikmoment ben ik net voor het middaguur gegaan (om 22u 100mcg levo genomen).
De vergelijking is nu helaas niet meer zo zuiver, dat vond ik een moeilijke. Misschien is nu laat in de middag wel het beste moment🤨

De vitamine d ga ik nog even overleggen met de assistente (nochtans gezond eten en veel buitenzijn).
Anders maar eens bij de drogist/apotheek kijken.
Ben wel moe/vatbaar voor spier- en gewrichtspijn maar gelukkig veel meer energie en géén wattenhoofd meer, whoop Whoop!
Miek07
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2020, 16:42

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Miek07 »

Welke neem jij Elisabeth?
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door elizabeth27 »

Ik gebruik die van luco vitaal 75 mg. Heel vaak 2 halen, 1 betalen. Bevallen mij goed.
Miek07
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2020, 16:42

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Miek07 »

Hoi allemaal,
De laatste tijd redelijk goed. Ik heb op dit moment helaas last van een intense vermoeidheid. Een paar weken geleden gaf mijn iWatch AF aan, hartslag normaal netjes, 65 en in de nacht dipjes naar 49.
Witte bloedcellen lijken aan de lage kant, wordt onderzocht.
Graag zou ik Kiek nog eens naar mijn waarden willen laten kijken en andere tips zijn ook welkom!

30-3–23 tsh 2,63 ft4 18,5
8-8-23 tsh 2,98 ft4 22,4
12-9-23 tsh 1,49 fy4 23,4
Levo 112mcg
Vitamine D was 50, slik nu hooggedoseerd.

Dokter geeft aan Levo te willen verlagen naar 100, gezien ft4. Mijn gevoel zegt dat ik eerder baat zou hebben met een tikkeltje meer. Iemand ervaring met combinatie therapie?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Kiek »

Hallo Miek,

Hieronder tref je je curve aan van de opgegeven waarden.
Je set point zit tegen de 21 pmol/l aan, waarbij je TSH tegen de 3 mU/l uitkomt.
Je zou bij zo'n hoge FT4 een veel lagere TSH verwachten.
Ondanks dat je FT4 zo hoog is, geeft je TSH het signaal met 3 mU/l dat er eigenlijk onvoldoende schildklierhormoon aanwezig is. Je lijf wil meer.
Misschien lukt het wel de TSH wat lager te krijgen met een beetje Cytomel erbij.
En wie weet voel je je dan wat beter.
Overigens zou het kunnen zijn dat je deze samenhang - een hogere TSH met een hogere FT4 - al veel langer hebt.
Misschien is het wel aangeboren.

Probeer 100 µg levothyroxine met 2x een kwartje Cytomel (= 2 x 6.25 µg).
De Cytomel van 25 µg breek je doormidden. De helften breek je wederom ongeveer doormidden.
Een kwartje 's ochtends, en een kwartje in de middag.
Dat zou je kunnen voorstellen aan je behandelaar.

Ik heb enkele jaren T3 gebruikt in combinatie met levothyroxine, en de verschillende soorten en vormen uitgeprobeerd.
Het langst heb ik het met 1 x 6.25 µg Cytomel volgehouden. En ook weer gestopt. Ik vond het te riskant worden voor m'n botten.

Voor jou is het een andere situatie.
Als je besluit aan de T3 te gaan, zorg dat je eenmaal per lange tijd je botten nakijkt.

Succes!
Kiek
Bijlagen
Miek07Sept2023.jpg
Miek07Sept2023.jpg (39.94 KiB) 2388 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Miek07
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 jan 2020, 16:42

Re: Even voorstellen Mieke

Bericht door Miek07 »

Bedankt Kiek!
Ik ga ermee aan de slag
Plaats reactie