TSH <0.1 maar hypo klachten??

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Omaatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020, 08:16

TSH <0.1 maar hypo klachten??

Bericht door Omaatje »

Omdat ik sinds een week of 8 erge spierpijnklachten heb (daarnaast ook sinds die tijd de nieuwe euthyrox slik) Is mn bloed geprikt.

Nu blijkt mijn TSH < 0.1 en FT4 19.0

Ik hyper dus.......hier had ik eigenlijk niet op gerekend, spierpijnklachten horen toch bij hypo?
Omaatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020, 08:16

Re: TSH <0.1 maar hypo klachten??

Bericht door Omaatje »

Miss E schreef: 31 mei 2020, 08:44 Er is een groep klachten die bij beide kanten voorkomen.

Bij hyper ervaar ik ook spierpijn, vermoeidheid, hartkloppingen, en slecht/onrustig slapen.
Terwijl ik dat ook ervaar bij hypo.

Zelf heb ik gemerkt dat de klachten toch verschillen van elkaar.
Het is goed om voor jezelf te leren hoe je deze klachten uit elkaar kunt houden.
Door oa er op te letten of er andere kenmerken zijn die je echt alleen bij hyper ervaart.
Huilerig? kribbig? druk/vol in het hoofd? opgefokt? kort lontje? niet kunnen focussen?
Diarree is bijvoorbeeld ook een hyper symptoom net als haar uitval.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb maar 1 ervaring met hyper zijn: 30 jr geleden viel ik enorm af, voelde me opgejaagd, kwam bij de internist, bleek ziekte van Graves te hebben en kreeg gelijk medicijnen (en vervolgens het traject radio-actief jodium ingegaan). Daarna ben ik nooit meer hyper geweest qua lab uitslagen.

Gevoelige spieren heb ik al vanaf het begin van Graves, maar die pijn en enorme vermoeidheid van nu zijn nieuw voor mij.
Ik ben wel 'blij' om te horen dat deze verschijnselen ook bij hyper kunnen horen, want op ander vlakken voel ik me inderdaad wél hyper: bonkend hart, snel uit mn evenwicht.
En inderdaad: mijn ontlasting is eigenlijk weinig stevig, de laatste tijd....
(Maar afvallen....helemaal niet...ik ben zelfs aangekomen, dat snap ik niet helemaal....)
Plaats reactie