Verlagen, na hoeveel weken verbetering?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Omaatje
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mei 2020, 08:16

Verlagen, na hoeveel weken verbetering?

Bericht door Omaatje »

Na hoeveel weken merk je verschil bij verlaging van je Euthyrox?

Ik heb zo'n jaar of 25 continue 150 mcg Euthyrox geslikt, maar mijn TSH was de laatste maanden al wat laag (sinds stoppen pil) en is nu ineens naar , <0,1 gezakt.
Gisteren overlegd met mijn huisarts. Uiteraard adviseerde zij verlagen van de dosering. Ze vraagt zich af of 12,5 mg wel genoeg is, en vond het dus niet zo'n goed idee om weer 6 wk af te wachten, en dan lab en dan pas opnieuw beoordelen. (omdat ik me best beroerd voel).
Haar voorstel is; verlaag met 12,5 mcg en merk je dan te weinig verschil, verlaag je nog eens met 12,5 mcg.

Zij verwacht dat ik met een week of 3 echt vermindering van mn klachten moet voelen, als 12,5 mcg minder goed genoeg is...... En zo niet, dan dus nogmaals verlagen.

Mijn vraag aan jullie is: voel je dat inderdaad al zo "snel"? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee.
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verlagen, na hoeveel weken verbetering?

Bericht door elizabeth27 »

Volgens mij is dat wisselend per persoon, sommigen iets eerder, sommigen iets later.....
Zelf ook bezig met verlagen en nu in de derde week heb ik t gevoel dat t lijf weer wat meer in balans komt.
De rust is wat terug gekeerd. Ik ben zelf in overleg met ha gaan verlagen met omgerekend zo n 8 mcgr. Ik heb heel gauw last van een verhoging of verlaging. Eerder deed ik dan 6,25 mcgr. maar dat heeft ook wel eens niets gedaan vandaar dus iets meer.

Ik hoop voor jou dat t zich ook snel enigzins weer stabiliseert en je klachten zullen verminderen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Verlagen, na hoeveel weken verbetering?

Bericht door Teun »

Ik merk meestal na een week of 3 ook dat er verandering optreed, of ik nu minder of meerder.
Hierna stabiliseert het en wordt het alleen maar beter of ik merk daarna ook weleens weer dat het weer minder gaat, dat heeft dan ook te maken dat de dosering niet goed is. Pas na een week of 8 weet ik of het een goede keus is geweest of niet en niet al na 6 weken.
Plaats reactie