Gewrichtspijn

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Hallo allemaal,

Ik ben Elisa, 31 jaar en weet sinds een week of 5 dat ik de ziekte van Graves heb. Na de lockdown ging het sporten heel slecht. Eerst weet ik het nog aan een verminderde conditie en heb een corona test gedaan. Stond te hijgen en te shaken op mijn benen en uiteindelijk heeft de huisarts bloed afgenomen en ben ik bij de internist beland. Zoals de meesten ben ik gestart met strumazol, daar bleek ik na 3 weken allergisch voor en nu slik ik sinds een week PTU.

Ik heb al een paar weken behoorlijke last van gewrichtspijn. Eerst alleen in mijn knieën, maar nu ook in mijn voeten (bij die gewrichtjes vlak voor mijn tenen). Herkennen jullie dit? Ik voel mij echt een oma, laat mij op de wc vallen omdat mijn knieën zo zeer doen en loop het eerste kwartier 's morgens met gekromde voeten. Mijn huid is ook nog extreem gevoelig van de allergie (een keer krabben en alles is rood), maar dat is gelukkig al wel veel minder dan een week geleden.

Groetjes Elisa
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Re: Gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Helemaal niemand die de gewrichtspijn herkent?
ManonTF
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2020, 15:12

Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door ManonTF »

Ik weet nu sinds 1 week (na 2 bloedtesten) dat ik een te snel werkend schildklier heb. Pas over 2 weken afspraak bij de internist voor verder onderzoek.
De symptomen van spierpijn, pijn in kniegewrichten, handen, armrn, schouders, benen soort van eerst 15 min warm moeten lopen ivm pijn in voeten en gevoel van ingekorte/strakke (kuit) spieren etc herken ik. En soort van spierslapte. Normaal kan ik vanuit hurkpositie zonder moeite of omvallen in sta positie. Ik kom nu niet meer omhoog, moet eerst gaan zitten en mij optrekken aan iets...
Normaal sportief en goede conditie. Begin dit jaar nog een halve marathon gerend (met iets meer moeite dan gewoonlijk), daarna conditie steeds slechter incl hijgen, stukken wandelen, is 5km rennen niet te doen en kan nu inmiddels niet eens meer zonder hijgen en hoge hartslag de trap op kunnen lopen of een klein stukje rustig fietsen.
Maar hoe en wat verder, weet ik helaas nog niet. Sorry, daarvoor heb ik nog geen tips/advies.
Het blijft voor nu bij herkenning.
Veel andere symptomen/klachten ook hoor, naast bovenstaande.

Sterkte!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door laura »

Manon,

Welkom op het forum.
Ik heb voor jou een nieuw onderwerp gemaakt.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Re: Gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Hoi MissE,

Dank voor je reactie. De gewrichtspijn lijkt langzaam minder te worden. Ik heb binnenkort een afsoraak met de internist, dan zal ik het ook wel even bespreken!
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Re: Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Hoi Manon,

Mogelijk was je bericht een reactie op mij. Ik moet mijn voeten inderdaad ook 'warm' lopen en daarna gaat t goed. Mijn kniën voel ik erg bij het gaan zitten bijvoorbeeld. Het lijkt nu na 5 weken medicatie minder erg te worden. Squats gaat inmiddels weer heel voorzichtig aan, maar een lunge lukt nog niet.

Dat optrekken herken ik inderdaad van 2 weken geleden. Deed echt te veel zeer als ik mij niet optrok.
ManonTF
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2020, 15:12

Re: Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door ManonTF »

Hoi Elisa, Het was inderdaad een reactie op jouw bericht. Het was niet mijn bedoeling dat het een los topic zou worden.

Fijn dat er vooruitgang is bij jou. Hoe zag
/ziet jouw behandeling er uit?
Ik kan jouw originele bericht niet meer terugvinden trouwens.
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Re: Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Ik ben begonnen met Strumazol maar daar reageerde ik allergisch op. Slik nu 3x per dag 100mg PTU. Morgen krijg ik de uitslag van de eerste keer bloedprikken sinds ik gestart ben met de medicatie. Ben heel benieuwd!
Elisa1
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2020, 13:43

Re: Hyperthyreoïdie en gewrichtspijn

Bericht door Elisa1 »

Mijn waarden zijn enorm gedaald dus mag nu halveren naar 150 mg per dag :)
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Gewrichtspijn

Bericht door laura »

Elisa en Manon,

Klopt het nu weer?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie