Hartkloppingen en hoesten

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Meranou »

De TSH is te laag, een teken dat je teveel hormoon binnen krijgt. Je gebruikt levothyroxine neem ik aan?
Dit kan best jou klachten geven. Als ik hyper moet ik ook meer hoesten door kriebel.
Benieuwd wat je waarden nu zijn!
Als je levothyroxine slikt moet ook altijd de ft4 mee geprikt worden.
Als je geen levothyroxine slikt kán dit het begin zijn van te snelle schildklier....
Smootylama
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2018, 17:17

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Smootylama »

Ft4 is ook geprikt afgelopen vrijdag 👍.

Internist was in juni prima tevreden. Ik ook, voelde me top. En sinds eind augustus begonnen de paniekaanvallen weer, gevolgd door de huppelende hart hoest....dan weet ik dat ik maar weer een lab formulier moet halen😁
Smootylama
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2018, 17:17

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Smootylama »

En ja, ik slik Levi.

Ben in januari 2018 behandeld met radioactief jodium.
En toen is het instellen van de medicatie ook begonnen. Afgelopen juni voor t eerst stabiel.
Maar sinds februari 2020 ook 10 kg lichter , dus misschien dat dat nog invloed heeft. Ik zie de uitslagen wel verschijnselen.
Meranou
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 feb 2019, 16:53

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Meranou »

Dat is een goed idee om te laten prikken. Als je ook al 10 kilo bent afgevallen en een huppelend hart hebt is deze dosis waarschijnlijk te hoog.
Succes.
Smootylama
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2018, 17:17

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Smootylama »

Thanks :D
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Teun »

Hier staan de referentie waardes op als dat je bedoeling was. Tsh bij jou lab moet tussen de 0,25 en 4 zijn en de ft4 tussen 12 en 22.
Is de uitslag die erbij staat van afgelopen week? Hier zie je dat je ft4 van 20 wel binnen de waardes valt meer je tsh van 0,082 er ver buiten. Dat zou betekenen dat je overgedoseerd bent. Past ook heel goed bij je klachten. Ik zou dus overleggen om met 6,25 mcg te minderen en over 6 weken weer te prikken en dan eventueel nog meer aal te passen.
Ik ben zelf nogalhuiverig om meer te verlagen, komt ook dat ik erg heftig reageer op een minimale aanpassing.
Smootylama
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2018, 17:17

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Smootylama »

De uitslag in het screenshot is van juni. De uitslag van afgelopen vrijdag verwacht ik morgen
Smootylama
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 dec 2018, 17:17

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Smootylama »

Waarom was mijn internist dan zo ontzettend tevreden in juni. Ik voelde me ook prima, dus ik snap niet dat ik op dat moment overgedosseerd zou zijn.
Ik wacht de uitslag van vrijdag wel af.
Sinds 2 dagen is het huppel hart verdwenen, daarmee ook de hoest en het gejaagde gevoel ook.
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Hartkloppingen en hoesten

Bericht door Teun »

Geen idee waarom je arts zo ontzettend tevreden was. Heeft misschien alleen naar de ft4 gekeken en naar jou gevoel geluisterd.
Maar zoals je zelf kunt zien is 0,083 echt een stuk lager dan 0,25.
Dat is het enige waarop ik kon reageren. Op zich is dit qua gezondheid voor je hart en botten ook niet goed.
Wel fijn dat jij je nu weer wat beter voelt. Misschien heb je gewoon iets anders onder de leden gehad. Maar ik zou zeker de waardes in de gaten houden.
Plaats reactie