Klachten maar bloedwaarden weer goed

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
miek14434
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jul 2020, 13:44

Klachten maar bloedwaarden weer goed

Bericht door miek14434 »

Hallo,

Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat mijn schildklier vergroot is en een knobbel heeft. Knobbel is goed en schildklier vond de internist niet zodanig groot om er wat mee te doen, zeker omdat mijn waarden goed zijn. Ik laat 2x per jaar mijn bloed controleren.

Maar een aantal jaren heb ik vage klachten, die volgens mij echt van de schildklier af komen:

Gewichtstoename (bijna 8 kg in 1 jaar) wat er niet af wil;
Vermoeidheid;
Onrust / paniek;
Krampen kuitspieren;
Gewrichtspijnen;
Haartuival;
Zware menstruaties;
Keelkachten (soort keelpijn, veel keelslijm) KNO heeft alles onderzocht maar kan niets vinden;
Fladderen hart;
Op dit moment een dubbele oorontsteking (weet niet of dit ook van schildklier kan zijn).

Vorige week weer mijn bloedwaarden laten controleren. Huisarts zegt dat ze weer keurig zijn. Wat moet ik hier nu mee! Ze doen niets zolang waarden goed zijn. Klachten kunnen ook op b.v. overgang wijzen (ben 38) al vind de huisarts me daar nog te jong voor. Soms doet mijn schildklier t.p.v. de knobbel ook gewoon pijn. En heb het idee dat als ik op mijn rug lig hij op mijn luchtpijp duwt waardoor ik ga snurken.
Het is zo vervelend. Aan de ene kant ben je blij dat de waarden goed zijn maar aan de andere kant voel je je niet topfit.

Ik probeer met voeding e.d. mezelf beter te voelen. Dus lees veel hoe je met voeding je schildklier beter kan laten werken.
Hebben jullie een advies wat ik hier het beste mee kan doen?
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Klachten maar bloedwaarden weer goed

Bericht door laura »

hallo Miek,

Wat Florence terecht zegt: wat is goed als je de waarden niet krijgt.
Ook wat betreft de knobbel: wat is goed zonder onderzoek.

Je klachten zouden ook kunnen wijzen op te veel schildklierhormoon.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie