Hartproblemen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Sizus76
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2020, 21:57

Hartproblemen

Bericht door Sizus76 »

Hallo allemaal,

Ik ben in 1976 geboren met een congenitale hypothyreoïdie. Dankzij een struma kwamen ze er op dag 2 achter dus mijn hele leven behandeld met medicatie.
Meerdere hyperperioden gehad door medicatie problemen. Van duotab potjes naar doordrukstrips. Van duotab naar teva.
Met 2 zwangerschappen meer nodig gehad.
Nu vanuit het niets( was al weer 1 jaar goed ingesteld op 175 mcg) in een hyper geschoten.
Alleen had ik het niet door omdat ik de klachten niet herkende van eerdere hypers.
Werd niet lekker op mijn werk. Een hoge hartslag in rust. Wazig zien en een enorm gejaagd gevoel. Bloeddruk bleek ineens verhoogd en dan met name de onderdruk..
Enorm kortademig. Kon geen km.meer hardlopen. Traplopen liep ik al bij 1 trap te hijgen en een enorme. Hoge hartslag. . Flinke pijn op de borst met uitstraling naar linker arm en kaak.
En zo moe. Het enige wat ik kon doen was werken en slapen. Dit heb ik twee weken aangekeken en me daarna toch maar gemeld bij de huisarts. Lab laten prikken en ik bleek een TSH van 0,14 te hebben en een T4 van 21,9. Ik voel me lekker met een TSH van 1 a 2 met een T4 van 15.
In overleg met huisarts een overstap gemaakt maar Tirosint 150 mcg. Na 4 weken bleven de klachten. Huisarts wilde cardioloog mee laten kijken. ECG goed, ook bij inspanning maar echo geeft een verwijde linker boezem. Er is kort gezegd dat dit door de schildklier kan komen. Of te wel schade is hier iemand mee bekend?
Nu inmiddels 7 weken verder en klachten nemen af. Kan steeds meer inspanning doen. Allleen traplopen en hardlopen geeft nog een flinke verhoogde hartslag en hierna veel hartkloppingen in rust. Ben nog wel steeds erg moe en mijn hart geeft veel overslagen. In december een tel. Afspraak met de cardioloog.
Plaats reactie