Voorstellen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Lovemylife
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2020, 22:54

Voorstellen

Bericht door Lovemylife »

Beste allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ben nieuw op dit forum. Ben een vrouw van 40 jaar met 2 meiden van 4 en 7 jaar oud.

5 oktober heb ik een echo gehad van mijn hals nadat ik al een tijd last had van een brok in mijn keel.
Door corona duurde het een tijd voor ik zelf bij mijn huisarts terecht kon, na aandringen van mij kreeg ik eindelijk een afspraak.
Hij voelde een knobbel in mijn hals en stuurde me dus door.
Een paar dagen erna kreeg ik te horen dat ze een laesie hebben gezien op de echo en ik door werd gestuurd naar de internist.
Augustus heb ik al bloed laten prikken aangezien ik al een tijd klachten had, moe, lam en zwaar gevoel aan mijn armen en handen.
Bloed was toen prima zeiden ze .
De internist, telefonisch consult, gaf aan dat er een aantal knobbels waren gevonden. Een was 1,1 bij 1,6 cm. Er zou een punctie komen.
Ik vertelde dat ik de brok constant nu voelde en het ook soms doortrok naar mijn oren. Al deze klachten konden niet volgens haar.

De dag erna heb ik meteen zelf gebeld voor een afspraak IPV af te wachten. Ik kon direct de week erna terecht.
Aantal dagen later bij de internist: ze hadden een fout gemaakt met de berekening. De bobbel was eigenlijk maar 1,1 bij 0,6 cm. Normaal gesproken geen reden tot punctie.
Alles was goedaardig en de knobbel kon ik echt niet voelen volgens haar.

Ik had aan dat ik het vreemd vond dat alleen de tsh waarde was getest. (Ik had wat voorwerk gedaan op dit forum) ze zei dat het uiterst zeldzaam was dat de tsh waarde goed was en de T3 of T4 niet goed. Tsh waarde was 2.1
Alleen na ziektes oid kon dit niet goed zijn.

Ik heb aangedrongen op een nieuwe test met T3 en T4 waarden. Ook word ik nu doorgestuurd naar de KNO arts, want de klachten van brok in mijn keel en snel keelpijn en hees worden na veel praten blijven.

Sorry voor het lange verhaal ...

Nog tips?
Kiek
Berichten: 6739
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen

Bericht door Kiek »

Hallo,

Je hebt een nodus van 1.1 x 0.6 cm in je schildklierweefsel.
Eerst ter geruststelling:
Ongeveer 60% van de vrouwen van 50-plus heeft een of meerdere nodussen zonder schildklierfunctieafwijkingen. En zonder het te weten.

Dat betekent niet dat je er geen last van kunt hebben.
Want je voelt immers een brok in je keel.
Zou het helpen als je precies zou weten op welke plek die nodus zit?

Je TSH is een prima check. En heeft een goede hoogte.
Het zou wat anders zijn als je TSH te laag zou zijn. Of te hoog.
Met je TSH-check lijkt het dat de nodus je schildklierwerking verder met rust laat.
Dat is belangrijk.

(PS: wat ie een IPV?)

Succes met het speuren naar de oorzaak!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lovemylife
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2020, 22:54

Re: Voorstellen

Bericht door Lovemylife »

Klopt. Betekent in plaats van.

Ik ben vandaag bij de KNO arts geweest.
Hij heeft me onderzocht en stuurt me door naar een logopedist. Ik heb een erg gespannen spier.

Ook ben ik deze week naar een naturopaat geweest, zij heeft mijn verhaal gehoord en mijn waardes bekeken. Zij gaf aan dat ik wel B12 moest krijgen en ik heb nu selenium. Ok gaat zij nog mijn urine laten onderzoeken om te kijken hoe het met de jodium zit

Ik hoop dat ik hiermee dan geholpen ben
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door laura »

Lovemylife,

Is er een tekort aan B12 en selenium bepaald?
En door wie?

Waarom denk je aan een jodiumtekort?
Als schildklier genoeg hormoon maakt is een tekort heel onwaarschijnlijk.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie