Schommelen?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Aylen
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 feb 2019, 09:04

Schommelen?

Bericht door Aylen »

Ik meldde mij onlangs weer met een lijst 'vage' klachten bij de huisarts, dus ik mocht weer geprikt worden op TSH en FT4. Tot mijn verrassing was deze best laag deze keer namelijk 0,8. Ik heb nu op een dosis van 112mcg de volgende TSH binnen de normaalwaarden gehad: 2,7 - <0,01 - 3,5 en 0,8 (ik kwam vanaf 46).

Volgens de huisarts is dit heel normaal, en schommelen mensen met Hashimoto altijd wel een beetje, maar ik word soms gek van mezelf. Elke keer dat ik naar boven en naar beneden ga, kan ik dat voelen (tenminste, ik denk dat ik het overduidelijk voel). En ik heb ook de ervaring dat het schommelen soms maar een paar dagen of weken duurt en dat er dan weer een kantelpunt is.

Obstipatie - diarree. Koud - opvliegers. Moe en niet bij kunnen slapen - onrustig en slaapwandelen. Constant honger - niks willen eten.

Soms heb ik het idee dat het samenhangt met mijn cyclus, maar dat kan er volgens de huisarts niets mee te maken hebben. Ik krijg nu het idee van de huisarts dat het tussen mijn oren zit en het allemaal in orde is.

Ik vraag me af: ervaren anderen dit geschommel ook? En voel je het ook zo nadrukkelijk? Is het iets waar je gewoon mee leert leven op den duur?
elizabeth27
Berichten: 468
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Schommelen?

Bericht door elizabeth27 »

Ik schommel al 28 jaar regelmatig. Verhoging en verlaging zetten alles weer even op scherp en meestal na 3 weken begint er weer wat meer balans te komen.
Laat je niks wijs maken door huisartsen, je voelt wat je voelt. Helaas is dat met een gemankeerde schildklier niet altijd prettig.

Herken de klachten die je beschrijft ( niet t slaapwandelen, heeft ook niet te maken met je schildklier) lijkt me heel vervelend. Vaar je eigen koers, houdt goed je waardes bij, lees je in, prik zonder inname medicatie.
Plaats reactie