steenpuisten

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Bloem68
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2018, 13:50

steenpuisten

Bericht door Bloem68 »

Hoi, wie herkent dit? Ik heb sinds ik last heb van hypothyreoidie ook last van steenpuisten. Weet niet of dat toeval is of toch met elkaar te maken heeft. Op vervelende plekken (mijn billen, schaamstreek, oksel), en is de een er weg dan komt er weer een ander op. (En ja, ik houd rekening met hygiëne en besmettelijkheid). Soms is het een tijdje weg, en dan komt het weer op. Nu ik minder medicatie slik (volgens huisarts was ik te hoog ingesteld) lijkt het weer meer voor te komen.

Herkent iemand dit? Kan het aan schildklier liggen? Zijn er tips mbt het voorkomen van steenpuisten (anders dan hygiëne)?
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: steenpuisten

Bericht door Kiek »

'k Heb nog nooit over steenpuisten gehoord in het kader van een schildklierkwaal.
'k Hoop voor je dat het snel overgaat.
Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: steenpuisten

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Bloem,

Mijn man en jongste zoon hebben in hun jonge jaren ook last gehad van Steenpuisten, de arts gaf aan dit kan te maken hebben met suikerziekte,
dit zit in de familie van de moeder van mijn man.

Misschien aan die kant gaan zoeken.?

Mvg.
Marjoleta
Knoffie
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jan 2016, 12:01

Re: steenpuisten

Bericht door Knoffie »

Hoi Bloem,

De relatie vwb schildklier en steenpuisten herken ik niet. Ik denk ook niet dat je veel kunt doen om het te voorkomen.
Als ie open is kan je in een badje met soda of groene biotex gaan zitten, dat trekt het helemaal schoon.


Groetjes Knoffie
Kiek
Berichten: 6693
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: steenpuisten

Bericht door Kiek »

En plotseling schiet me een verhaal te binnen van een vrouw met hidradenitis suppurativa en een hypothyreoïdie op een van de eerste schildklierfora.
Bedoel je dit misschien?

https://huidfonds.nl/je-huid/huidaandoe ... gKMbfD_BwE
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie