Vrij T3 te hoog

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Jackyjacky
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015, 18:43

Vrij T3 te hoog

Bericht door Jackyjacky »

Hallo, zouden jullie mij advies kunnen geven.
Mijn TSH is 0,07
T4 14,4
T3 9.9
Ik neem 175 Thyroidium in en ik ben in korte tijd 20 kg aangekomen
Tevens vermoeid, krampen, koud, vocht vasthouden, Oorsuizen.
Ik heb geen hyper verschijnselen.
Ik heb wel Hashimoto.
Ben erg benieuwd wat jullie van deze waardes zeggen
Alvast bedankt!

Jacqueline
Kiek
Berichten: 5383
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vrij T3 te hoog

Bericht door Kiek »

Welkom, Jacqueline!

Je hypert momenteel.
Dat is slecht voor je lijf.
De hypothalamus zorgt voor een juiste verdeling van je schildklierhormonen (en andere hormonen).

Je FT4 is laag en je TSH eveneens.
Je hypothalamus verdedigt zich tegen je véél te hoge FT3:
- door de stimulans stop te zetten (->lage TSH)
- door de FT4 zo snel mogelijk omzetten in niet actieve stofjes (-> lage FT4).

Stop een week met het thyreoïdum.
Ga na die week weer naar het lab voor je TSH/FT4.
En als je het nodig hebt, ga verder met gewone levothyroxine, b.v. 100 µg, in plaats van thyreoïdum met de mensenvreemde verhouding T4/T3.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jackyjacky
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2015, 18:43

Re: Vrij T3 te hoog

Bericht door Jackyjacky »

Hoi Kiek,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord ik ga 't morgen voorleggen aan de arts.
Miss veroorzaakt dit ook het aankomen en gewrichtpijnen....

Groetjes
Jacqueline
Kiek
Berichten: 5383
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vrij T3 te hoog

Bericht door Kiek »

Hallo Jacqueline,

Hoe je gewicht hiermee te maken kan hebben, weet ik niet.
Dat is in grote mate afhankelijk van het patroon van je dagelijkse leven.

Door teveel schildklierhormoon neemt je eetlust toe.
Misschien teveel van het ene en te weinig van het andere.

Je gewrichtspijn herken ik als ik teveel schildklierhormoon gebruik.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie