Hashimoto's of toch niet?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Ruska
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2021, 12:48

Hashimoto's of toch niet?

Bericht door Ruska »

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik hier wat duidelijkheid kan krijgen over mijn situatie.

Ik ben een vrouw van 59 jaar. Al zeker zeven jaar heb ik last van vage klachten. Het begon met buikpijnklachten. Toen een periode met veel hartkloppingen, een band rond mijn borstkas. Soms periodes met duizeligheid en soms lichte hoofdpijn. Maar bij al deze tijdelijke klachten steeds lam van vermoeidheid en voortdurend wisselende sensaties van het heel warm en heel koud hebben. Dit alles in periodes. Er zijn ook tijden dat ik mij goed voel en de wereld weer aankan.

Mijn Oma had Grave's en Hashimoto's. Maar mijn endocriene waarden zijn altijd goed. Ook recent:

21 dec 2020 22 jan 2021

TSH 1,1 TSH 0,81
T4 13 T4 13
T3 4,9 T3 5,0

Verdere (afwijkende) waarden:

Vit D 47 Vit D 56
Crp 2,5 Crp 3,4

LDL is licht verhoogd

Ik heb om een anti TPO test gevraagd. De uitkomst hiervan is 13 10'3 ui/L waar de cutt of-waarde 11 is. ( lab in Denemarken aangezien ik daar woon)

Wat kan ik hiermee? Op de ene site lees ik dat anti Tpo positief altijd Hashimoto markeert. Op de andere site staat dat oudere vrouwen vaker licht verhoogde waardes hebben en dat alleen een waarde van in de duizenden iets zegt.

N.B. Ik ben al op 44 jarige leeftijd in de overgang gekomen dus ik geloof niet dat mijn klachten daar nu nog mee te maken hebben.

Alvast dank voor jullie hulp❤

Ruska ( behoorlijk in de put😥)
Plaats reactie