Setpoint mislukt

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Anastacia@777

Re: Setpoint mislukt

Bericht door Anastacia@777 »

Hallo Kiek,

Dat is me ook wel duidelijk geworden inmiddels.
Ik weeg nu 103 kilo en het is echt niet zo dat wanneer je Thyroidium slikt je dus gelijk afvalt.
En dan de ellende die je erbij krijgt als je wel Thyroidium hebt geslikt en je steeds hyper wordt is afschuwelijk.
Ik probeer nu rustig aan te doen in de weken dat ik mijn lichaam de kans geef om te wennen aan deze situatie met 100 Mcg Euthyrox.
Ik probeer me vast te houden aan de herinnering aan de tijden dat het wel goed ging op Euthyrox.
Maar ik ben ontzettend bang dat ik me nooit meer goed ga voelen, ik ben nu 51, het kan toch niet zo zijn dat mijn leven nu voorbij is met deze klachten?
Ik voel me zo ontzettend tekort schieten naar mijn kinderen en mijn lieve man.
Kiek

Bericht door Kiek »

Je bent 51, je kinderen zijn gelukkig geen peuters meer, je man volwassen en geïnformeerd.
Neem het heft in eigen hand, denk rationeel.
Je kunt er gewoon wél wat aan doen. Geen ingewikkeld 'plan de campagne', maar gewoon goed voor jezelf zorgen.
Dat leert iedereen, dat heb ik ook geleerd, en jij natuurlijk ook.

En wat je schildklierhormonen betreft: stop een week met alle schildklierrommel die je slikt.
Ga de 8ste ochtend naar het lab.
Dan heb je een 'gezond' uitgangspunt, waarop je verder kunt bouwen.
Beslis dan of je levothyroxine moet slikken, of niet, of dat je nog een paar weken kunt wachten.

Tot dan!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Anastacia@777

Hallo Kiek,

Is het dan mogelijk dat ik geen Levothyroxine meer nodig heb?
Zijn er mensen die op een gegeven moment geen Levothyroxine meer nodig hebben?
Ik had in ieder geval nooit antistoffen.
Merk nu op de eerste dag dus zonder Levothyroxine dat ik gelijk rustiger ben.
Kiek en alle anderen die gereageerd hebben bedankt.
Kiek

Bericht door Kiek »

Zijn er mensen die op een gegeven moment geen Levothyroxine meer nodig hebben?

Ja, die zijn er zeker.
De meest voorkomende oorzaak is een schildklierontsteking, waarbij tijdens de heling van het zieke schildklierweefsel een gewone (dus volledige) dosis met levothyroxine noodzakelijk is. Zo'n ontsteking kan zowel pijnloos als zeer pijnlijk verlopen.
Als na een paar maanden of een jaar het schildklierweefsel is geheeld en op smart wacht op activiteit van de TSH (dan onderdrukt door de levothyroxine), kan een proefstop aangeven of het weer werkt als vanouds.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Anastacia@777

Hallo Kiek,

Dat verklaart dus alles, ik kon met steeds minder toe en op een gegeven ogenblik werd ik van de kleinste hoeveelheid hyper.
Ik ben zeer benieuwd wat er dan op de achtste dag aan bloedwaarden uit komt.
Super bedankt
Plaats reactie