Verhoogde schildklier en insulineresistentie

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Jos van Pr
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2018, 19:20
Locatie: Melissant

Verhoogde schildklier en insulineresistentie

Bericht door Jos van Pr »

Graag wil ik weten of er een verband is tussen een te hoge bloedsuiker in de ochtend en een schildklier die wat te snel werkt.
Ik dacht zelf aan het volgende maar wil dat even checken of iemand het herkent.
Doordat mn schildklier wat te snel werkt slaap ik slecht en ben ik helemaal wakker middenin de nacht. Ik heb het gevoel altijd aan te staan. Word ik wakker dan sta ik gelijk in de vecht en vlucht modus en dat kan invloed hebben op de productie van glucose door de lever snachts. Het is nl vreemd dat voor ik ga slapen mijn glucose lager is dan in de ochtend terwijl ik niks eet. Heeft iemand hier ervaring mee?
De diabetes verpleegkundige snapt er niks van. Het ligt niet aan mijn leefstijl, dus waar ligt het dan aan? Ik kan alleen maar het bovenstaande bedenken, maar of het klopt??
Groet Jos
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhoogde schildklier en insulineresistentie

Bericht door Kiek »

Welkom, Jos!

Ben je onder behandeling van een endocrinoloog?
Heb je misschien schildklierwaarden?
Slik je mogelijk supplementen met invloed op de schildklierwerking in het algemeen?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie