Eerste uitgifte gesprek apotheek

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Eerste uitgifte gesprek apotheek

Bericht door laura »

De Consumentenbond besteedt aan aan dat eerste uitgifte gesprek:
Als je medicijnen bij je apotheek haalt, moet je hiervoor via je eigen risico betalen. Gaat het om een medicijn dat je nog nooit - of lange tijd niet - hebt gebruikt, dan betaal je meer. Maar hier moet een apotheker wel iets voor doen.

http://www.consumentenbond.nl/test/voed ... edicijnen/
Inmiddels zijn er diverse reacties gemeld:
Ik heb toevallig gisteren een andere dosering Thyrax (25 mgr) opgehaald (ik moet van 150 naar 125 mgr) en kreeg daar een standaard briefje bij dat het een eerste uitgifte betrof. Een echt gesprek heb ik niet gehad, heb ik ook geen behoefte aan. Ik vind het raar dat ook in zo'n geval de apotheek een extra bedrag mag rekenen. Gelukkig zijn dit soort medicijnen niet schreeuwend duur.

Bij mij heeft de apotheek 6,50 in rekening gebracht voor de vraag 'heeft u nog vragen?' waarop mijn antwoord nee was. Absurd, maar 1e uitgifte dus dan mag dat...

Op het Hypoforum vertelt iemand dat zij extra moest betalen vanwege de overstap van Thyrax naar teva.

Hoe is jouw ervaring?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie