Manieren diagnose stellen schildklier probleem

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
CelicaT18
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:10

Manieren diagnose stellen schildklier probleem

Bericht door CelicaT18 »

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en ik hoop hier wat antwoorden te vinden betreffende de schildklier en dan vooral over het stellen van een diagnose.

Ik loop al ruim 3 jaar met 'vage' klachten rond. Het begon allemaal met een extreme vermoeidheid, vooral in mijn hoofd. Ik moest 's middags echt even slapen anders redde ik de dag niet. Op een gegeven moment werd deze vermoeidheid zo erg dat ik er af en toe beroerd van was! Ik kreeg hoofdpijn, zag minder scherp, was minder alert, had het ijskoud, voelde me iets misselijk en was erg prikkelbaar. Waar de meeste mensen van slapen in de middag juist beroerd van worden knap ik er van op.

Helaas bleef het niet bij deze vermoeidheid. Allerlei vage klachten begonnen zich op te stapelen. Zo nu en dan had ik opeens last van een aanzienlijk krachtverlies in mijn armen en benen. Dat wil zeggen dat ik een beetje raar ging lopen en met veel moeite de trap opkwam. Vaak had ik niks inspannend gedaan waardoor deze klacht verklaard kon worden.

De klachten die zich daarna vertoonden was een helse pijn zo nu en dan. Vooral in de gewrichten. Deze pijn kon zomaar ontstaan en begon vaak als een lichte zeurende pijn in bijv. mijn pols. Deze zeurende warme pijn bouwde zich langzaam op tot een hoogtepunt, op zo'n moment kun je niks tegen de pijn doen, geen andere houding aannemen, koelen, masseren o.i.d. en was de pijn zo erg dat ik mijn pols juist extra ging belasten zodat de pijn een paar seconden minder werd. Ik pak dan al mijn vingers en buig deze naar mij toe, zodat de pols gestrekt werd. Soms is de pijn zo erg dat ik hem wil breken..
En dan zwakt het langzaam weer af. Onverklaarbare spierpijnen op de raarste plekken treden regelmatig op. Ik heb last van geheugen verlies, kan soms niet op woorden komen...

Op dit moment ben ik ook al ruim 3 maanden aan de diarree/papperige ontlasting. Het gaat gewoon niet over! Hierdoor weeg ik nu nog maar 52 kilo op 176 meter. Last van krampen in de darmen, een opgezette harde buik als ik ook maar iets eet of zelfs drink...

Ook de zeer hoge hartslag (plus minus 180! slagen per minuut, soms onregelmatig en soms regelmatig) breekt mij op. Zomaar ontstaat er tachycardie, vooral in een staande houding. Als ik overeind kom vanuit een liggende, zittende, hurkende of bukkende houding wordt het altijd zwart voor mijn ogen en raak ik soms bijna weg, hoe rustig aan ik ook doe! Een paar keer was mijn hartslag zo hoog dat ik er beroerd van werd (misselijk, een hele gekke kramp in mijn schouders, nek en armen, niks meer horen, groen voor de ogen zien, daarna zwart, en dan op de grond vallen, waar ik overigens helemaal niks van voel op dat moment)

Mijn TSH is vaker geprikt. Omdat ik het altijd zo vreselijk koud had (tot vorig jaar) werd er gekeken naar een traag werkende schildklier. En dan bedoel ik niet een beetje koud, maar zo koud dat ik zat te rillen terwijl ik echt wel goed aangekleed was en niet eerder warm werd dan door onder de warme douche te gaan staan een tijdje. Het gekke is dat ik tijdens de periode dat ik het áltijd koud had ook erg zweette onder mijn oksels.. zelfs in de zomer liep ik nog met een jas.

Nu is het opeens omgekeerd. Ik heb nu steeds opvliegers.. zomaar krijg ik het ontzettend warm en begin ik te transpireren in mijn nek, op mijn hoofd, voorhoofd en licht op mijn bovenlip, en onder de oksels. Als ik ga zitten op een plastic stoel laat ik een hele afdruk achter! Ik wordt wat kortademig omdat mijn hartslag ook omhoog schiet en des te harder die gaat des te warmer ik het krijg.

Ik ben zo'n beetje overal geweest met deze klachten. Bij een Internist die een echo van de buik gemaakt heeft en ook geprikt heeft op de TSH, deze uitslagen waren normaal.
Heb wel steeds een vitamine D tekort in de wintermaanden maar dat schijnt bij veel mensen het geval te zijn. Glucose was goed, bezinking, leukocyten, vit. B12... urine is onderzocht, bloeddruk is ook altijd goed...
Ik ben bij een cardioloog geweest in 2012 die een 24 uur ECG en een echo heeft gemaakt en tot de conclusie kwam dat mijn hart wat sneller klopte dan normaal maar ik moest me maar niet zo aanstellen want hij was dokter dus hij wist het beter. Geen verder onderzoek gedaan op dat gebied.
Ik ben vaak bij de huisarts geweest die eigenlijk niks voor mij kan doen... ik heb nu een verwijzing gekregen voor de MDL arts maar daar verwachten we ook geen rare dingen van want uit de kweek van mijn ontlasting bleek niks geks en bij het voelen aan de buik valt niks op evenals bij het luisteren naar de buik.

De laatste tijd trillen mijn vingers heel erg en heb ik last van convulsies. Mijn geheugen is slechter geworden en sinds een week kan ik midden in een zin stoppen met praten en dan compleet kwijt zijn wat ik wilde zeggen. Of die door de anti-depressiva komt of niet weet ik nu dus niet omdat het ook iets is wat kan voorkomen bij een schildklier probleem.

De medicijnen die ik inmiddels allemaal gebruik:
Omeprazol 20 mg. voor maagzuur
Sotalol bètablokker 40 mg. voor de snelle hartslag
Sertraline 150 mg. voor depressie, angststoornissen en dwanggedachten
Olanzapine Teva 2,5 mg. dit is eigenlijk een anti-psychotica maar ik heb het gekregen voor mijn heftige dromen en nachtmerries.
Domperidon 10 mg. omdat ik emetofobie heb (fobie voor misselijkheid en overgeven door trauma's in het verleden) dit gebruik ik alleen als ik heeeeeeel erg angstig ben.
Duspatal voor de darmen, salbutamol, alvesco, serevent en atrovent voor mijn astma en ik slik de pil.
Ik heb laatst de bijsluiters gelezen en schrok behoorlijk van bijwerkingen die kúnnen voorkomen zoals een plotselinge onverklaarbare dood, verhoogde kans op een bepaalde gevaarlijke hartritmestoornis (bij 2 medicijnen) embolieën.... ik gebruik nu al deze medicijnen met elkaar en er staan ook wisselwerkingen bij zoals dat ik domperidon en sotalol niet samen mag gebruiken wegens dreigende ritmestoornissen.
De apotheek weet wat ik gebruik maar het is misschien toch niet zo erg als in de bijsluiter staat?

Achtergrondinformatie:

De schildklier van mijn moeder werkt helemaal niet meer, hiervoor gebruikt zij medicijnen.
Ze heeft een longembolie gehad
fenomeen van raynaud
migraine
maagzuurproblemen.

Moeder van mijn moeder had heftige psychische klachten en vaat problemen. Been is hierdoor geamputeerd.


Mijn vader heeft een lekkende mitralisklep, aortaklep en een gaatje in de wand van het hart. lekkende mitralisklep is een aangeboren afwijking.
Syndroom van tytse, glaucoom aan 1 oog vooral, trage hartslag, migraine, PDS en maagzuur problemen.

Mijn eigen diagnoses van de dokter:

Fenomeen van raynaud
PDS
laryngo spasmen
vocal cord disfunction
asthma bronchiale/allergisch astma (overigens geen allergieën gevonden)
hartritmestoornis, hartkloppingen
slaapstoornis
migraine
Hypermetropie met fysiologische diplopie
depressie, angststoornis, OCS, uitgebr. onderzoek volgt nog.

ondanks het feit dat alleen de TSH steeds bepaald is en deze steeds normaal was kan iemand toch nog last van de schildklier hebben toch? ik heb wat research gedaan op internet en toen heb ik dat gelezen. Zijn er meer manier om te kunnen bepalen of de schildklier de boosdoener is?
Ik heb zoveel mogelijk info gegeven in de hoop dat jullie mij een advies kunnen geven.

Ik hoop snel van jullie te horen!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Manieren diagnose stellen schildklier probleem

Bericht door laura »

hallo Celica,

Dat is een heel verhaal.
Of er iets met je schildklier is?

Je tsh is dus meermalen geprikt.
Heb je misschien tijdstippen en waarden?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Ber
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2013, 16:35

Re: Manieren diagnose stellen schildklier probleem

Bericht door Ber »

Hebben ze toen je buik onderzocht werd ook gekeken naar coeliakie? Harde opgeblazen buik en dunne ontlasting zijn daar wel symptomen van. En als je niet genoeg nutriënten opneemt, krijg je vanzelf andere klachten.
Mama van dochter (Meike, 28-02-2010) met CHT
Plaats reactie