TSH normaal, wel klachten

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
oet
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2015, 15:10

TSH normaal, wel klachten

Bericht door oet »

Goedemorgen,

Ik heb aan jullie ervaringsdeskundigen een vraag.
Ik heb namelijk al een tijd een sterk vermoeden dat ik een schildklierafwijking heb, maar mijn TSH waarde is 1.34.

Kan het evengoed zo zijn dat ik een trage hypothyreoïdie heb?
Ik heb altijd een behoorlijk lage bloeddruk, ik ben snel vermoeid, heb het altijd koud, lusteloos, moeite met concentreren, vergeetachtig, soort van apathische zombiestatus...
Ik heb geen problemen met snel aankomen, ik ben slank, maar heb wel een vrij bol gezicht met onverklaarbare onderkin.
dikke tong waar tandafdrukken in staan, altijd droge, gevoelige rode ogen. Mijn wenkbrauwen missen het buitenste stuk. Noem maar op.

twee jaar terug zag ik de symptomen van hypothyreoidie in dacht ik een verklaring te hebben voor al mijn vage klachten. Maar de uitslag wees anders uit.
Toen heb ik mezelf er maar bij neergelegd en bedacht dat ik nou eenmaal niet zoveel energie heb en dat dit gewoon bij mij hoorde.

Nu zijn mijn vriend en ik bezig om via ivf zwanger te worden, ik ben dus gestopt met de pil, maar mijn ongesteldheid blijft uit. Ik ben het afgelopen half jaar twee keer ongesteld geweest. Mijn bloed is getest op hormonen en alles zit binnen de normaalwaardes. hun verklaring is dat ik de afgelopen tijd veel stress gehad moet hebben oid... Onze behandeling staat hierdoor al een half jaar stil. erg frustrerend. Ik probeer van alles, ik eet heel gezond en suikervrij, ik slik teunisbloemolie, maar niets lijkt te helpen.

Sindsdien vermoed ik toch weer sterk mijn schildklier, alleen de TSH waarde is normaal...
Is de barnestest een betrouwbare test of moet ik mijn huisarts ervan gaan overtuigen dat ik alle waardes van mijn schildklierhormonen getest wil hebben?

Of kan het misschien iets anders zijn?

Alvast bedankt voor jullie advies!
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: TSH normaal, wel klachten

Bericht door Jenny »

Dag Oet,

Met de "barnetest" heb ik geen ervaring; een lichaamstemperatuur kan door vele redenen schommelen. Lijkt mij dus niet echt betrouwbaar. Maar het is natuurlijk altijd goed om alle schildklierwaarden te laten bepalen. Van wanneer zijn deze laatste waarden? En wat ook goed is om het hele vermoeidheidspakketje te laten prikken. Er zijn veel meer ziektes waar vermoeidheid op de voorgrond staat. Denk maar een bloedarmoede, vit. B12 tekort, etc.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Bianca81
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 nov 2014, 22:46

Re: TSH normaal, wel klachten

Bericht door Bianca81 »

Heb je je al eens laten testen hoe je B12 en vitD waarden zijn?
De symptomen die je noemt klinken erg als een B12 te kort.
In een standaard bloedFname wordt het niet getest.
Maar je kunt er om vragen. Het moet op het lab briefhe dan. aangevinkt zijn.

Gr Bianca
Plaats reactie