Overgewicht

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Anna1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2015, 21:47

Overgewicht

Bericht door Anna1966 »

Hallo,
Ik ben Anna 48 jaar en nieuw hier, om eerlijk te zeggen begrijp ik niet veel van de schildklier, alleen dat als hij te langzaam werkt je last van overgewicht kan hebben en als hij te snel werkt dat je dan juist last van ondergewicht kan hebben en de bij behorende klachten.
Ik heb 20 jaar geleden wel eens een goedje binnen gekregen om de schildklier te kunnen zien maar weet daar niet veel meer van, het enige wat ik weet is dat de waarde op het randje van laag zat, en dat is al Jaren zo geweest....maar had nergens geen last van, was rond de 53 kilo....maar 2,5 jaar geleden ben ik gestopt met roken en kwam ruim 20 kilo aan....ben in een half jaar 8 kilo afgevallen maar daar blijf ik op staan en wat ik ook doe er gaat niet meer af, ik dacht misschien door mijn schildklier die niet snel werkt...dus bloed laten prikken voor de zekerheid, maar nu blijkt dat hij te snel werkt....T4 is 25....dus begrijp er eigenlijk niet veel meer van, heb nog gevraagd omdat de werking omhoog is gegaan of ik binnen een paar maanden nog een keer moest controleren maar dat hoefte niet....over een jaar kon ook wel....Ik ben hier echt nieuw en een leek in....is er iemand die het zelfde heft gehhad of hier wat over weet en me kan uit leggen ( niet te moeilijk ) hoe dit kan.


Met vriendelijke groet Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Overgewicht

Bericht door laura »

hallo Anna,

Welkom op het Schildklierforum!

Het zou kunnen dat je schildklier 20 jaar geleden net wat te veel hormoon maakte.
En dat men toen je schildklier bekeken heeft met dat goedje.
Maar dat is nu moeilijk om na te gaan.

Roken heeft invloed op de schildklierwerking.
Door te stoppen gebeurt het vaker dat de schildklier te weinig hormoon gaat maken.
Blijkbaar gebeurde dat bij jou.

Maar als hij nu te veel hormoon maakt?
Ik zou toch vragen of je om de paar maanden mag prikken.
En vraag naar de tsh-waarde en de fT4-waarde.

Misschien dat je nu nog even kunt navragen hoe je tsh-waarde was?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Anna1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2015, 21:47

Re: Overgewicht

Bericht door Anna1966 »

Dank je wel Laura voor je reactie, ik zal even vragen voor een uitdraai..

groetjes Anna
Plaats reactie