t3 laag

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
mary12
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:35

t3 laag

Bericht door mary12 »

Hallo

IK heb meer dan een jaar bloedgeprikt en tsh en ft4 zijn redelijk maar mijn t3 is altijd 1.1 of 1.2 ondergrens is 1.3.

Hier wordt gezegd dat t3 niet zoveel zegt omdat het gevoelig is voor veel faktoren. Maar waaromdan prikken, goed ik heb nu dus meer dan een jaar lage t3. Ik heb nog klachten wijst dit op een conversieprobleem? Ik lees vaak dat t3 slikken niet veel zin heeft. Maar ik vraag mij nou af of dit een conversieprobleem is?
mary12
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:35

Re: t3 laag

Bericht door mary12 »

Iemand?
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: t3 laag

Bericht door Kiek »

Heb jij een idee waarom je behandelaar steeds je T3 bepaalt?
Het is bekend dat bij mensen die afhankelijk zijn van levothyroxine vaak wat lagere T3's kunnen hebben.

In een andere post op het forum beschrijf je mooie waarden met stevige T3's.
Je was toen zwanger, schrijf je.
http://www.schildklierforum.eu/viewtopic.php?f=7&t=723
Tsh 0.74 ft4 18 t3 1.9
tsh 0.35 ft4 18 2.1
tsh 0.38 ft4 17 2.6
tsh 0.90 ft4 15 2,5
Aan je conversie lijkt het bepaald niet te liggen. Want je weet prachtige waarden te produceren.
Maar jij was toen zwanger.
In doorsnee situaties heeft niet iedereen hoog/normale waarden.
Veel mensen zitten ook aan de lage kant van T3.

Vroeger liet ik eenmaal per jaar m'n T3 meten, want altijd in de lagere regionen.
M'n behandelaar vond het onzin.
Pas na een jaar of tien klom de T3 langzaam hoger.
Nu heb ik middenmoters.

Ik ken nog een voorbeeld van iemand die jarenlang een te lage T3 had, flink onder de referentie. Dat probeerde de behandelaar te compenseren met hoge doses levothyroxine. Uiteindelijk, ook na een jaar of tien, steeg de T3. De hoge dosis levothyroxine werd toen afgebouwd naar een normalere hoeveelheid.

Jij zit momenteel in een drukke periode met kleine kinderen.
Dat vergt heel wat van je lijf. Misschien heeft dat invloed op je T3-waarde.
Ofwel past deze waarde gewoon bij jou.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie