Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Babygirll80
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015, 16:21

Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Babygirll80 »

Beste forumleden.

Ik heb al sinds mijn 17e last van me trage schildklier en daardoor is er een bijschildklier weggehaald. Het ging toen erg slecht met mij maar gelukkig opgeknapt. Ik ben nu 34. Loop ook als sinds die tijd bij een internist. Ik slik ook de pil door vanwege endometriose.
Ik kwakkel al een tijdje aan met dit orgaan en heb sinds vandaag een uitslag gekregen van TSH 11.9!!! Ik schrok me kapot!!!
Ik zal me uitslagen even op een rij zetten.

26-02-14: T3 4.5 T4 12.4 TSH 3.9
22-05-14: T3 4.5 T4 14.0 TSH 5.20
19-09-14: T3 4.6 T4 13.7 TSH 4.09
23-12-14: T3 4.3 T4 12.0 TSH 6.29

Na deze afspraak heb ik vanaf januari tot maart Thyrax geslikt. Half pilletje eerst en dat ging goed maar moest ophogen maar toen ging het niet goed, vele bijwerkingen en angst en paniekklachten. Toen direct gestopt. Op de waardes hieronder heeft zelfs de Thyrax dus geen verbetering geleverd. :-(

03-03-15: T3 5.4 T4 13.0 TSH 7.84

19-05-15: T3 --- T4 12.4 TSH 11.90

De reden dat ik het dit keer liet prikken is vanwege me problemen waar ik nu mee loop. Ik heb VEEEEL zwangerschapssymptomen. Maar niet zwanger, hcg niet kunnen vinden de afgelopen maand. Ik dacht dat ik me 4e miskraam zou hebben :-(
Ik ben ontzettend moe, hele dag en ook nadat ik wakker word. Pijnlijke handen, vingers en beetje opgezwolle.
Opgezwolle voeten. Ik weet dus niet meer wat te doen nu omdat me lichaam nog zwangerschapssymptomen geeft, bloedtests zijn negatief en me TSH is absurd te hoog voor het eerst in me leven.
Heeft iemand een idee als je dit zo alles leest wat er mis is? Of mensen met dezelfde klachten of herkenning?
En watvoor middelen/medicijnen zijn er nog meer dan Thyrax vanwege de slechte ervaring :-(

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Vr. Gr. Babygirll80
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Kiek »

Welkom, Babygirl!

Allicht dat jij je met deze waarden beroerd voelt, en veel problemen hebt!
Je ziet aan je waarden dat je geen T4-Thyrax meer gebruikt.
Daarmee voel je je moe.
En ook opgezwollen voeten passen daarbij.

Je schildklier is de fabriek van T4.
Jij hebt een tekort aan dit T4.
Dus je zult T4 (=Thyrax) moeten bijslikken.
Dat T4 heb je echt nodig.
Iedere dag, levenslang.
Zolang je een tekort aan T4 hebt, hou je de klachten die je nu hebt.
Dat wil je natuurlijk niet.

Je zou moeten streven naar een TSH van ca. 1 mU/l, met een FT4 van ca. 16 pmol/l.
Dat zijn waarden die mooi bij jou passen.
Begin dus weer met Thyrax/Euthyrox/Teva/T4.
Misschien mag je beginnen met 100 µg. Je huisarts weet de juiste starthoeveelheid wel.
Regelmaat is super belangrijk.
Daarbij hoort iedere ochtend direct bij het wakker worden je vaste portie Thyrax/T4.

Laat dan over 5 weken 's ochtends vroeg om 8 uur nuchter je TSH/FT4 prikken, zonder Thyrax/Euthyrox/T4 in je maag.
Dan krijg je waarden waaraan je kunt zien of je goed op weg bent naar een mooi niveau van je T4.
Want alle cellen in je lijf hebben nu een tekort.
En dat hoeft niet.

Sterkte!
Kiek

PS Thyrax/Euthyrox/Teva/T4 hebben in principe geen bijwerkingen. Je T4 wordt dagelijks aangevuld.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Babygirll80
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015, 16:21

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Babygirll80 »

Bedankt voor je reactie maar de vorige keer dat ik Thyrax slikte begon ik met 25ug en toen ging het ok maar wel erg bijwerkingen en daarna naar 50ug en toen kreeg ik direct erge psychische klachten.

Zouden de dierlijke hormonen beter bij mij kunnen aanslaan? Iemand ervaringen?

Grt
vgns
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2015, 15:44

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door vgns »

Niet iedereen reageert goed op synthetische medicatie als bijvoorbeeld Thyrax of Euthyrox eventueel aangevuld met Cytomel.
Een optie kan dan zijn om over te stappen op dierlijk schildklierhormoon.
Ik ben in het bezit van honderden ervaringsverhalen van patiënten die met succes zijn overgestapt.
In Nederland zijn thans meer dan 10.000 gebruikers van dierlijk schildklierhormoon. (info van apothekers)
Kijk voor uitgebreide info, en enkele van de ervaringsverhalen, eens op de website van de Vereniging van Gebruikers van Natuurlijk Schildklierhormoon, www.vgns.info
Babygirll80
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2015, 16:21

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Babygirll80 »

Ok dankjewel .. Daar ga ik zeker naar kijken :-)
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Kiek »

Dag Babygirl,

Experimenteren met schildklierhormonen moet je zeker doen.
Want de Thyrax/Euthyrox/T4 kan niet tippen aan je eigen schildklierfabriekje.
Dat kan thyreoïdum ook niet. En Thyrax gecombineerd met Cytomel evenmin.

Het 'aanslaan' van de T4 is niet afhankelijk van het soort, maar van discipline.
Dat is iedere dag op hetzelfde tijdstip je pillen slikken.
Anders loop je risico van tekorten.

Dierlijk hormoon is geen halleluja-verhaal.
Omdat het gemalen schildklierweefsel van varkens is, heeft het andere verhoudingen dan de schildklieren van mensen.
Daarnaast wisselt de hoeveelheid fors.
Zorg dat je thyreoïdum aanvult met Thyrax/Euthyrox/T4, om betere verhoudingen van T4 en T3 te bereiken.
Dat scheelt ook nog eens in je portemonnee.
Verdiep je goed in de achtergronden voordat je daarmee begint.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door *anna* »

Dag Babygirl,

In aanvulling op Kiek:
Ik lees dat je endometriose hebt en een aantal miskramen achter de rug. Ben je, naast de internist, ook onder controle bij een gynaecoloog?
Weet dat behandeling met dierlijk schildklier schildklierhormoon contra-geïndiceerd is bij (mogelijke) zwangerschap(swens).

Een bemoedigende groet van Anna
Mellie
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 okt 2013, 13:18

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Mellie »

Ook ik heb, naast Hashimoto en al 3x geopereerd aan hyperparathyreoïdie, last van endometriose.
Dit veroorzaakt ook vermoeidheid.

Om endometriose te behandelen (genezen is niet mogelijk, wel onderdrukken met medicatie) zijn er een aantal mogelijkheden:
*Mirena-spiraal, heeft invloed op de dosis medicatie voor de schildklier, vaak moet je iets meer slikken om goede waardes te houden.
*De pil, heeft zelfde invloed als Mirena
*Lucrin, hiermee word je kunstmatig in de overgang gebracht, heeft ook weer invloed op schildkliermedicatie, je moet dan minderen met de dosis schildkliermedicatie. Helaas geeft dit bij mij weer heel veel bijwerkingen, waaronder heel veel opvliegers. Om dit weer te bestrijden krijg ik Livial, ook weer een hormoonpreperaat geloof ik.
Gisteren weer geprikt, hoor volgende week hoe mijn waardes zijn van tsh en ft4.
Sinds 2010 bekend met Hashimoto, nog bezig met de juiste instelling medicatie.
3 bijschildklieren operatief verwijderd wegens persisterende recidiverende hyperparathyreoidie
12-2013 endometriose ontdekt na baarmoederverwijdering.
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Hulp nodig om te begrijpen a.u.b.

Bericht door Jenny »

Mellie schreef: Om endometriose te behandelen (genezen is niet mogelijk, wel onderdrukken met medicatie) zijn er een aantal mogelijkheden:
.
.....................

Ooit een operatie overwogen? In de tijd dat er n Nederland alleen nog maar met hormonen werd gewerkt, kreeg ik een laserbehandeling via endoscopie in Leuven/België. (in Nederland werd dit toen niet gedaan) Daarbij werden alle endometriosehaarden weggehaald. Ik heb nooit meer last gehad nadien. Ik spreek dus wél van een genezing. Dit was rond 1991, dus lang geleden.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie