Bloedwaarden ?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Daantje
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jun 2015, 07:03

Bloedwaarden ?

Bericht door Daantje »

Hoi allemaal !!

Voor twee jaar geleden was er ontdekt dat ik een trage schildklier had.
Heb hiervoor thyrax gehad en na een aantal maanden was mijn schildklier stabiel.
Nu ben ik drie maanden geleden bevallen van een prachtig zoontje, alleen heb ik alle symptonen weer.

Drie weken geleden bloed geprikt en was maar tsh waarde 4,50 en gister de uitslag gekregen van de nieuwe bloedonderzoek ( zie foto ) 0,03. Nu moet ik straks naar de huisarts, zal ik medicijnen krijgen ?

Heb hartkloppingen, veel zweten, koude handen en voeten, stijfe en trillende spieren, en heel erg opgejaagd.

* klik op de foto om de gehele uitslag te zien


Liefs,
Daniëlle
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (103.59 KiB) 1702 keer bekeken
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Bloedwaarden ?

Bericht door Kiek »

Welkom, Daantje!

Je schildklier lijkt al kwetsbaar. Je hebt vroeger al Thyrax gebruikt.
Met een kwetsbare schildklier heb je meer kans dat je schildklier tijdens/na een bevalling problemen geeft.

Je TSH/FT4 toont nu aan dat je een hyperthyreoidie hebt.
Ik denk dat je arts op z'n minst nog eens je TSH/FT4 zal willen weten.
Daarbij zal hij ook je antistoffen willen weten.
Met name anti-TSH-receptor kan belangrijk zijn.
Het kan misschien een richting geven naar het soort schildklierkwaal.

Omdat je deze waarden drie maanden na de bevalling hebt, zou het kunnen passen bij een post-partum thyreoiditis.
Dat is voorbijgaand.
Het kan ook passen bij een Graves (hyper) in ontwikkeling.
Of wederom een instabiel beginstadium van de ziekte van Hashimoto (hyper-hypo-hypo).

Ik denk dat je huisarts je zal vragen vandaag of morgen nog eens je TSH/FT4 en T3 te laten bepalen, met enkele antistoffen erbij.
Hij zou je nu wel al een betablokker kunnen voorschrijven. Dat kalmeert je hartslag.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie