Voorstellen+vraag

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Nanette77
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2017, 17:39

Voorstellen+vraag

Bericht door Nanette77 »

Hallo ik ben nanette. Ik heb al zo'n 4 jaar medicatie ivm hashimoto.
Mijn schildklier was een tijd mooi stabiel (helaas steeds niet als ik zwanger ben, waardoor deze met 5 a6 weken mislopen) ik slik 1.25 voorheen thyrax nu een ander merk
Ook prik ik b12

Ik eet nu anderhalf jaar koolhydraatarm en sport. Zo ben ik 32 kilo kwijt geraakt Eigenlijk wil ik er nog 5 af maar dat gaat de laatste maanden niet. (En geloof me.. dat kan nog wel. Nu ongeveer 75 kilo bij 1.76)

De laatste weken voelde ik mij koud.. en niet zo'n beetje, maar echt vreselijk koud. Collega's klaagden over de warmte in het gebouw en ik deed een extra vest aan. Ik was ook weer behoorlijk moe en had last van droge ogen.
Het schildklier belletje ging pas rinkelen toen ik het gevoel kreeg dat ik een krop niet weg kon slikken.

Ik heb toen mijn bloed weer laten prikken (nuchter maar wel een pil gehad)
Tsh was 3.3 (ft4 nog navragen)
Volgens de ha assistente prima. (Moest ze doorgeven van ha)
Toen ben ik dus boos geworden. De ha is er donderdag pas weer.
Vanmorgen 1/4 pil extra genomen op eigen initiatief.

Maar ik voel me met de dag slechter. Ik ben zo moe dat ik bijna huilend op de bank lig.
Gisteren kon ik de cardio amper volbrengen.
Vorige week voelde ik mij beter. Kan het zo snel bergafwaarts gaan (of zou het het psychologisch effect zijn) of is er een reactie op de ophoging? Gister was ik ook moe..moe en moe. Maar vandaag is het niet best.. mijn benen zijn zo zwaar ik twijfel er gewoon aan of ik morgen wel werken kan (einde klaagzang hoor.. ik schaam me dood)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Patricia31 »

Nee hoor je vertelt maar lekker je verhaal.
Je kunt je inderdaad behoorlijk ellendig voelen.

Volgende keer toch beter prikken zonder medicament ingenomen te hebben.

Wat is je TSH en FT4 als je jezelf wel goed voelt.
Met een 31,25 microgram verhogen is fors, misschien niet echt verstandig.
Je kunt jezelf daar nu ook echt akelig van voelen
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Francis »

Balen Nanette.

Op zulke momenten ga ik niet sporten. Ik heb de indruk dat je lichaam dan al zijn energie nodig heeft om op de been te blijven.

Sterkte!
Nanette77
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2017, 17:39

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Nanette77 »

@patricia ik heb mijn ft4 nooit zo bijgehouden. Zat volgens mij de laatste keer op 18 bij tsh van 0,5
Toen voelde ik mij heel erg goed.
Een meting later zat mijn tsh op 1,1 toen voelde ik mij redelijk.. Zal mijn waarden binnenkort eens laten uitdraaien.

Maar als ik nu zonder tablet laat prikken, kan ik waarden dan vergelijken?
Nanette77
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2017, 17:39

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Nanette77 »

@francis
Je hebt gelij.. maar ik wil zo graag mijn lichaam sterk houden. Ik heb schade in een zenuw doordat mijn hernia jaren verkeerd behandeld is (ze dachten aan bekkeninstabiliteit..3 jaar mee door gelopen voor ze zagen dat het een dubbele hernia was. Toen binnen een paar dagen op ok, maar niet alles is hersteld) vorig jaar gerevalideerd omdat mijn hele lichaam er van in de war was (5 jaar na operatie.. ik ga altijd door tot ik er bij neer val.. dat schijnt niet handig te zijn :lol: )
Francis
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 mar 2017, 08:27

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Francis »

Hoi Nanette,

Aha, dat kan ik wel begrijpen.

Misschien kan je je dan concentreren op krachttraining (niet te zwaar) en de cardio tijdelijk stoppen of halveren?
Nanette77
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2017, 17:39

Re: Voorstellen+vraag

Bericht door Nanette77 »

Ja ik ga in ieder geval wat wijzigen!

Vandaag mijn recept gekregen (moest wel echt even op mijn strepen staan) 150 Mg levo.. hoop dat ik snel verbetering merk..
Moet over 3 weken op het spreekuur komen om te bespreken of het aanslaat.. zal ik nou wel of niet vertellen dat dat eigenlijk nog niet zo zinvol is op die termijn :lol:
Plaats reactie