Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Suffy

Re: Topic: ervaringen nieuwe formule Euthyrox

Bericht door Suffy » 20 nov 2019, 21:05

Ha Kiek,

Wie weet voelt mijn collega door de vulstoffen verschil.
Het is het roze versus het witte pilletje, zal ik maar zeggen.
Roze doet het bij haar blijkbaar beter dan wit.

Je zou denken dat het omgekeerde het geval moet zijn, aangezien kleurstoffen van invloed kunnen zijn op de werking. Miojn collega had toen overigens de oude formule Euthyrox, in de tijd van de Thyrax Gate.

Zo zie je maar: iedereen reageert toch weer anders. Zo ook hoe jij op Tirosint reageert. Dat gevoel kan ik me wel voorstellen. En 's middags uitgeblust zijn, denk ik zomaar. Dat is heel akelig.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.

Kiek

Bericht door Kiek » 22 nov 2019, 18:43

Ha Suffy,

Dat van Tirosint is ook nog eens onderzocht door de farmaceut, waaruit blijkt dat de FT4 sneller omhoog knalt en sneller de hoogste waarde bereikt.
Dus het tegendeel van een slow release wat veel natuurlijker zou zijn.
En veel meer zou lijken zoals het in het echt gaat.

Goed weekend!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).

Hobby

Bericht door Hobby » 25 nov 2019, 19:44

Hallo, ik zit nu zo n 7 weken op de nieuwe formule. Ik ben niet zo bezig geweest met oude of nieuwe formule en ben gewoon bloed gaan prikken toen t nodig was voor mn jaarlijkse controle. De uitslag is tsh 0,74 en vrije t4 op 20,1 bij 150 mcg euthyrox. Ik voel me doorgaans het beste bij n tsh rond de 0,2. Maar goed zolang ik me goed voel maakt de waarde niet veel uit. Echter de afgelopen weken ervaar ik toenemend druk op mn werk en kreeg ik t niet goed meer voor elkaar. Nu ik ook thuis me niet meer kan concentreren en mn drukke huishouden niet meer zoals gewoonlijk georganiseerd krijg gaan bij mij mn alarmbellen af en ben ik op zoek gegaan naar ervaringen van anderen. Ik kijk het nog even aan, maar ik heb de indruk dat ik meer euthyrox nodig heb.

marjoleta

Bericht door marjoleta » 26 nov 2019, 07:29

Goedemorgen,

Ook al ben ik blij dat er niet zoveel mensen moeite hebben met de nieuwe samenstelling van de Euthyrox,

Ik ervaar het wel, bij de oude samenstelling was ik eindelijk na 6 jaar goed in gesteld weinig problemen.(schildklier is verwijderd)

Enorme spier en gewrichtspijn op dit moment helaas kan ik pas in Januari terecht bij de Endo. ik ben nu van 112 en half mg.naar 125 mg. Euthyrox gegaan .

Ik had het idee dat ik wat moest ophogen ,de controle is er dan in Januari kan ik de bloed waarden vergelijken., en hoe ik mijn dan voel.

Mvg.
Marjoleta

marc

Bericht door marc » 26 nov 2019, 20:26

Wat een drama die nieuwe samenstelling. Na 2 jaar eindelijk de goede waarde (TSH 0.8) nu helemaal ontregeld met TSH van 3.1. Enorme spier- en gewrichspijnen. Extreem koud en zeer slecht slapen.
Nu opgehoogd van 94 (88 en 100 om en om) naar 100 mcg Euthyrox. Waarschijnlijk hierna nog fijnstellen. Ik heb een marge van minder dan 2 microgram. Fabrikant geeft als reactie naar Apotheek dat ongeveer 1% opnieuw ingesteld moeten worden. Lekkere bullshit.

Treeske

Bericht door Treeske » 01 dec 2019, 15:30

Ik ben 2 weken geleden begonnen met de nieuwe formule Euthyrox.
Sindsdien heb ik (onder andere) last van buikpijn, een opgezette buik en gasvorming (PDS)

Ik weet van welk voedsel ik klachten krijg en volg daarom een strikt dieet. Ik had nog maar zelden last van deze klachten, maar nu dus al gedurende 2 weken dagelijks. Ik vraag me af of meer mensen (met PDS) hier last van hebben?

Groet,
Treeske

marjoleta

Bericht door marjoleta » 06 dec 2019, 07:02

Goedemorgen,

Toch komt het nu binnen druppelen, er zijn mensen die klachten ervaren met de nieuwe samenstelling Merck Euthyrox.

Het lijkt erop dat het minder krachtig werkt.

Zie meldingen bij, mijnmedicijn.nl en meldpuntmedicijnen.nl, ik heb nu een klacht ingediend bij het LAREB .

Ik ervaar nog steeds enorme gewricht pijnen , die er voordien niet waren.

Ook al besef ik goed dat het niet anders kan , we moeten het er mee doen er is geen weg terug.

Vandaag bloed prikken, en zien wat er anders is geworden .

Mvg.
Marjoleta

Lolijn

Bericht door Lolijn » 06 dec 2019, 08:05

Binnenkort ga ik ook de overstap maken. Gisteren was ik bij de apotheek om Euthyrox te halen. Ik slik al jaren 88-88-100-88-88-100 etc ben prima ingesteld.

Ik heb naar aanleiding van alle berichten besloten te starten met de nieuwe formule op 100.

Wat mij verbaasde De apotheker gaf het doosje mee zonder enige vermelding van de aanpassing. Ik vertelde haar dat deze is gewijzigd. Ja zei ze we worden hier plat gebeld met boze Euthyroxgebruikers en ze geven ons de schuld, maar de fabriek heeft het medicijn aangepast! Ze vond het heel vervelend voor de gebruikers.

Ik vond het ongelofelijk dat ze na zoveel klachten, zonder enige aanwijzing de nieuwe formule aan mij wilden meegeven, ook al hebben zij de oplossing niet. Dit zouden ze moeten melden.

Communicatie!!! En de fabrikant heeft de apotheek ook niet ingelicht. Vreemde situatie. Heel veel succes voor iedereen die last heeft!

Miss E

Bericht door Miss E » 06 dec 2019, 10:11

Ik ervaar nog steeds enorme gewricht pijnen , die er voordien niet waren.
Vandaag bloed prikken, en zien wat er anders is geworden .
@Marjoleta
Ik ben benieuwd wat er uit je waarden gaat komen.
Of het te zien is dat je je minder voelt en misschien wel een beetje moet ophogen.
Lijkt me verschrikkelijk als je na 6 jaar eindelijk goed ingesteld was......

Ik hoop op het beste!

laura
Contacteer:

Bericht door laura » 06 dec 2019, 14:30

Lolijn schreef:
06 dec 2019, 08:05
Communicatie!!! En de fabrikant heeft de apotheek ook niet ingelicht. Vreemde situatie. Heel veel succes voor iedereen die last heeft!
hallo Lolijn,

Dat de communicatie beter kon op allerlei fronten, zal ik niet ontkennen.
Maar Merck heeft wel degelijk een (verplichte) DHPC-brief gestuurd naar alle apothekers: viewtopic.php?f=17&t=3409#p27225

Wat de apotheker ermee gedaan heeft? Hij zal wel meer post krijgen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.

Plaats reactie