Vergoeding Thyreoïdum

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Miep
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:10

Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door Miep »

Hallo,

Er schijnen een aantal verzekeraars te zijn die Thyreoïdum vergoeden.
Weet hier misschien iemand welke dat zijn?

En zijn er nog mensen die ervaring hebben met Thyreoïdum?

Hoop op wat reacties, alvast bedankt!

Miep
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door Kiek »

Hallo Miep,

Ja, ik heb een half jaar thyreoïdum geslikt.
En geen enkel verschil gemerkt met dezelfde hoeveelheid in de combinatie Thyrax/Cytomel.

Dag!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Miep
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:10

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door Miep »

Hmmm, weinig hoopvol dus.
Werd het bij jou wel vergoed?
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door *anna* »

Miep,
Ik heb het een paar jaar geslikt via een reguliere internist. Het werd gewoon door mijn eigen apotheek gemaakt voor een reële prijs die te vergelijken was met die van Thyrax. Het werd ook gewoon vergoed. (In het begin beviel het goed maar ik ben ermee gestopt omdat ik allerlei klachten kreeg en mijn waarden (vooral Ft3) uit de pas gingen lopen.)

Wat service- en/of zgn. natuurapotheken nú durven vragen voor thyreoïdumcapsules of -tabletten is echt schandalig. Thyreoïdum wordt nb. gemaakt van restafval bij de slacht van varkens, dus de hoge prijs kan dáár niet aan liggen.

Groet, Anna
Miep
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2015, 10:10

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door Miep »

Klinkt vies van 'varkens'.

Ik heb begrepen 100 capsules voor ca. 15 euro. Dat valt dan toch wel mee?
Ik ken veel duurdere natuurlijke supplementen.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door Kiek »

Wat zit er in deze capsules en hoeveel zit erin?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door laura »

Miep,

Waar heb je die capsules gekocht?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door *anna* »

Miep,
Vraagje. Worden de thyreoïdumcapsules je voorgeschreven door die complementaire arts waar je in eerdere berichten over schreef? Of is het een vrij verkrijgbaar middeltje 'ter ondersteuning' :roll: van de schildklier?
Gezien de prijs van € 15,- voor 100 capsules (hoeveel mg per capsule per dag?) zou ik er maar niet van uitgaan dat er echt thyreoïdum geleverd wordt.
Schildkliersuppletie zou ik trouwens geen natuurlijk supplement noemen, dat klinkt nogal onschuldig. Maar ongecontroleerd gebruik van schildklierproducten is niet zonder risico!

Ga anders voor minder kritische verhalen eens naar het forum van http://vgns.info/.

Groet, Anna
vgns
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2015, 15:44

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door vgns »

Er wordt op dit forum geschreven dat de prijzen die apotheken voor thyreoidum durven vragen echt schandalig zijn. Het is jammer dat men kennelijk niet goed op de hoogte is. De factuur van de Natuurapotheek van oktober jl. bedroeg € 91, 77 voor 450 tabletten van 60 mg. Gehalte T4 per tablet 35,04 mcg, T3 8,28 mcg. Deze prijs is al jarenlang ongeveer hetzelfde.
Ik heb zelf een proef genomen met thyrax + cytomel, in dezelfde hoeveelheid als wat ik, nu al 12 jaar lang, gebruik aan thyreoidum. Ik wilde voor mezelf uitvinden of het inderdaad geen verschil uitmaakt om een objectief oordeel te kunnen vellen. Helaas bleek het geen succes en ben ik na drie weken weer overgestapt op thyreoidum.
Ik vind het fijn voor patiënten als ze het wel goed doen op thyrax of euthyrox al dan niet in combinatie met cytomel. Maar helaas blijkt deze medicatie niet bij iedereen aan te slaan.
En inderdaad, een goed advies, neem eens een kijkje op de website van de VGNS, http://www.vgns.info. Hier vind je o.a. ervaringsverhalen van patiënten.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Vergoeding Thyreoïdum

Bericht door laura »

Miep schreef:Ik heb begrepen 100 capsules voor ca. 15 euro. Dat valt dan toch wel mee?
Ik ken veel duurdere natuurlijke supplementen.
hallo Miep,

Toch even voor de duidelijkheid ...
Thyreoïdeum is geen supplement, het is schildklierhormoon.

Ik kijk er toch wel van op omdat je waarden goed waren, zie http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... 1172#p5867
Is er een reden waarom je nu toch hormoon gaat slikken?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie