Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Ik wilde je net schrijven dat je gezien je tsh nog wel flink omhoog moet.. voel je je wel goed?
Veel succes nog!
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Esther33 schreef:Ik wilde je net schrijven dat je gezien je tsh nog wel flink omhoog moet.. voel je je wel goed?
Veel succes nog!
Zoals ik al eerder schreef ,ging het al aardig richting hypogevoel.Moe en hangerig.
Was zelf vrijdag al begonnen met 75 mcg ,dus even aanzien hoe het zich ontwikkelt.
Malle is wel dat je je dus op nagenoeg dezelfde labwaarden goed voelt bij warm weer ,toch duidelijk een signaal dat er dan minder nodig is .
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Denk je dat dat zo werkt? Heb ik nog niet eerder gehoord maar kan best.

Sowieso gaat het moment dat jij klachten voelt niet gelijk op met wanneer er iets terug te zien is in je bloed.

Ik was laatst ook flink hypo maar had best nog wel energie. Terwijl ik eerder met zulke klachten doodmoe zou zijn. Ik gebruik sinds een paar maanden ook tirosint en heb zelf het idee dat ik hiermee sowieso meer energie heb dan dat ik met de euthyrox had.
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Esther33 schreef:Ik wilde je net schrijven dat je gezien je tsh nog wel flink omhoog moet.. voel je je wel goed?
Veel succes nog!
Neem aan dat je mijn T4 bedoelde.Mijn TSH moet nog omlaag.
Moet zeggen dat ik onderhand wel full blown hypo ben gaan voelen en ook de 75 mcg duidelijk te krap is.
Heb opgehoogd naar 100 mcg en de effecten zijn goed merkbaar,zag me in de eerdere toestand toch niet aan het werk gaan.
Hopen dat het met de Tirosint wel lukt om bijwerkingvrij op te hogen tot 100+ mcg ,want dat heb ik wel nodig uiteindelijk .
Op 125 mcg Euthyrox kwam mijn TSH niet lager dan 4,4, op 100 niet lager dan 10.Het gehyper begon toen mijn ha me op 137 mcg zette ,dat triggerde iets,waarna ik steeds moest verlagen en maar klachten bleef houden tot ik bij een homeopathische hoeveelheid van 50 mcg was aangeland.
t'Is jammer van die Euthyrox,want Kiek liet in zijn setpoint grafiek zien dat ik heel strak op de Euthyrox-dosisaanpassingen reageerde zonder rare uitschieters.Was op zich dus heel goed instelbaar op het spul.
Laatst gewijzigd door pga op 10 nov 2016, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Ik bedoelde dat je tsh flink omlaag moet en je medicatie dosering dus omhoog. Lees ook dat je dat aan het dien bent. Dat zal je klachten hopelijk aanzienlijk verminderen. Succes nog!
elizabeth27
Berichten: 471
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door elizabeth27 »

Volgens mij ging dit draadje op t forum over ervaringen met tirosint.... misschien handig om over meer slikken wel/niet in zomer/winter een apart item te maken.

Ik ben steeds gelukkiger met t slikken van tirosint, de energie die ik lange tijd kwijt was, komt steeds meer terug. Ik kan naast mijn werk ook steeds meer aan. Slik t nu bijna 3 maanden. Kan t echt iedereen aanraden met name als voor jou de andere levothyroxines niet werken.
Esther33
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 aug 2016, 22:30

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Esther33 »

Ik slik nu ook een paar maanden tirosint en ben ook erg blij! Heb voldoende energie en eigenlijk nauwelijks bijwerkingen/restklachten meer. Heerlijk!
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

pga schreef:
Esther33 schreef:Ik wilde je net schrijven dat je gezien je tsh nog wel flink omhoog moet.. voel je je wel goed?
Veel succes nog!
Neem aan dat je mijn T4 bedoelde.Mijn TSH moet nog omlaag.
Moet zeggen dat ik onderhand wel full blown hypo ben gaan voelen en ook de 75 mcg duidelijk te krap is.
Heb opgehoogd naar 100 mcg en de effecten zijn goed merkbaar,zag me in de eerdere toestand toch niet aan het werk gaan.
Hopen dat het met de Tirosint wel lukt om bijwerkingvrij op te hogen tot 100+ mcg ,want dat heb ik wel nodig uiteindelijk .
Op 125 mcg Euthyrox kwam mijn TSH niet lager dan 4,4, op 100 niet lager dan 10.Het gehyper begon toen mijn ha me op 137 mcg zette ,dat triggerde iets,waarna ik steeds moest verlagen en maar klachten bleef houden tot ik bij een homeopathische hoeveelheid van 50 mcg was aangeland.
t'Is jammer van die Euthyrox,want Kiek liet in zijn setpoint grafiek zien dat ik heel strak op de Euthyrox-dosisaanpassingen reageerde zonder rare uitschieters.Was op zich dus heel goed instelbaar op het spul.
Ben me nu ruim 3 weken snel aan het instellen met Tirosint 112(10 dagen)/100 mcg(10 dagen)/75 mcg(5 dgn) ,neem het nb in met een boterham om evt. bijwerkingen wat te dempen (resorptie 10-15 % lager zegt men ,al zou je dat gezien mijn lab niet bepaald zeggen).Eea wordt ''professioneel'' door mij bereid door een 75mcg caps aan te vullen met een doorgesneden caps van respectievelijk 50 mcg en 75 mcg(om 100 dan wel 112 mcg te krijgen)
En de waardes reageren veel sneller dan bij Euthyrox .
FT4 nu 15,4 en TSH nu 4,6(voor zo'n TSH moest ik 6 weken Euthyrox 125mcg half uur voor het eten innemen...).Wel wat moe in het hoofd en wat diarreeneiging(door het snelle opladen?),verder nog geen bijwerkingen ,ook geen huiduitslag meer.De extrasystolen die de kop opstaken verdwenen gek genoeg nadat ik vit D 10 mcg ging gebruiken.
In werkelijkheid is het effect van Tirosint tov Euthyrox relatief nog sterker ,want om de TSH van 4,4 te bereiken met 6 weken Euthyrox 125 mcg gebeurde dit vanaf gunstiger labwaarden(FT4 16 en TSH 10)
De Tirosint ben ik gaan gebruiken toen ik in een hypo schoot en ''out'' begon te gaan ,laatste lab ruim 3 weken geleden FT4 12 en TSH 12.
Mijn nieuwe huisarts vindt dat geknutsel van me wel grappig ,vond Kieks setpoint op zijn grafiek (FT4 20 en TSH van 2) een prima einddoel.
TruikeB
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:45

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door TruikeB »

Nog eens een vraagje over de dosis van Tirosint.
Kan je ipv doorsnijden niet om en om gaan slikken?
Ik ben van 125 thyrax nu naar 88 Tirosint gegaan. Morgen krijg ik de uitslag maar voel me nu weer meer moe.
Bij 100 tirosint een TSH van 0,1 en FT4 van 20 geloof ik.
Als ik nu voor mijn goede gevoel net te laag zit kan ik dan niet de ene dag 100 slikken en de volgende dag 88?
Of werkt het niet zo dat mijn spiegel er dan ergens tussenin komt te zitten?

Ik hoor het graag

Gr Trui
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

TruikeB schreef:Nog eens een vraagje over de dosis van Tirosint.
Kan je ipv doorsnijden niet om en om gaan slikken?
Ik ben van 125 thyrax nu naar 88 Tirosint gegaan. Morgen krijg ik de uitslag maar voel me nu weer meer moe.
Bij 100 tirosint een TSH van 0,1 en FT4 van 20 geloof ik.
Als ik nu voor mijn goede gevoel net te laag zit kan ik dan niet de ene dag 100 slikken en de volgende dag 88?
Of werkt het niet zo dat mijn spiegel er dan ergens tussenin komt te zitten?

Ik hoor het graag

Gr Trui
Lijkt me dat dat wel kan ,de verschillen in dosis zijn niet zo groot en de spiegel wordt toch over een langere termijn opgebouwd,meer hier schijnen het zo te doen.
In mijn geval was het geen optie .Ik wilde snel stapsgewijs naar 112 mcg toe ,maar had alleen veel 75 en nog wat 50 in huis,dus eerst paar dagen naar 100 met een van 75 aangevuld met een halve van 50 ,en toen naar 112 met een van 75 plus een halve van 75.
Plaats reactie