Wie heeft ervaring met Tirosint?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Kiek »

Truike, misschien is het lab veranderd van labtest, waardoor je waarden anders zijn dan voorheen.
Dat komt soms voor.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
TruikeB
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:45

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door TruikeB »

Dank je wel Kiek, ik ga dat eens navragen.
Kan immers een hoop ellende schelen.
Nogmaals Thx
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

Ik slik nu ook sinds 2 maanden tirosint, en ben er erg blij mee. Ik voel me uitstekend. Mijn TSH is gestegen van 0.02 naar 0.5. en mijn Ft 3 is nu normaal, 2.3 Ft 4 is hetzelfde gebleven 17.0 Maar voor mijn gevoel is het zelfs beter dan de thyrax uit het potje.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Bericht verwijderd door pga
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Ik lees hier op mijn medicijn ,in de comments onder 2e review dat de gebruiker geen eigen bijdrage heeft voor Tirosint
https://www.mijnmedicijn.nl/schildklier ... d/tirosint
Blijkbaar zijn er ook verzekeringen die vergoeden?
Jeannette
Berichten: 277
Lid geworden op: 25 mei 2016, 10:28

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Jeannette »

pga schreef:Ik lees hier op mijn medicijn ,in de comments onder 2e review dat de gebruiker geen eigen bijdrage heeft voor Tirosint
https://www.mijnmedicijn.nl/schildklier ... d/tirosint
Blijkbaar zijn er ook verzekeringen die vergoeden?
Sommige zorgverzekeraars vergoeden de eigen bijdrage vanuit de aanvullende verzekering.
Setpoint: TSH 1,85/FT4 17,6

Thyrax
04-12-2018: TSH 2,55/FT4 16 (->118,75 mcg)
02-01-2019: TSH 3,62/FT4 15,2 (->125 mcg)
26-02-2019: TSH 2,26/FT4 18,2 (ma/do/za 118,75 - di/woe/vrij/zon 125)
06-06-2019: TSH 0,9/FT4 17,2 (118,75 mcg)
pga
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 feb 2016, 10:09

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door pga »

Jeannette schreef:
pga schreef:Ik lees hier op mijn medicijn ,in de comments onder 2e review dat de gebruiker geen eigen bijdrage heeft voor Tirosint
https://www.mijnmedicijn.nl/schildklier ... d/tirosint
Blijkbaar zijn er ook verzekeringen die vergoeden?
Sommige zorgverzekeraars vergoeden de eigen bijdrage vanuit de aanvullende verzekering.
OK .Ik dacht dat die bijbetaling min of meer standaard verplicht en onverzekerd was.
mathilde
Berichten: 141
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:42

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door mathilde »

Er is een groot verschil in het bijbetalen bij de tirosint. Kijk even niet naar de sterkte maar wel naar de capsule zelf.
Zo moet je voor 100 mcg meer bij betalen per stuk da bij de 200 mcg.
Ik gebruik 200 mcg per dag en het scheelt mij op jaarbasis ongeveer € 50.- of ik 2 x 100 mcg krijg of 1 x 200 mcg.
Of er ook verschil bestaat bij de andere samenstellingen weet ik niet.
Schildklierweefsel achter het borstbeen. 2e operatie 2009 totale verwijdering. Toen een TSH van 49en Ft4 7, ingesteld met thyrax, 01-03-14… TSH 0.06 Ft 4 17
Gast1

Re: Wie heeft ervaring met Tirosint?

Bericht door Gast1 »

Uiteindelijk betalen we allemáál me hè.

Tirosint is flink duurder. En iedereen die het echt nodig heeft (ivm allergie, irritaties, maag/darm-problemen) moet het gewoon geheel vergoed krijgen.

Maar of dat ook moet gelden voor iedereen die erop overstapt "want ik hoor er goede verhalen over", "e-nummers zijn rotzooi"...

En als je dan ook nog een samengestelde dosering gaat slikken, dus 1tje die niet in 1 capsule zit, nemen de kosten nog meer toe. Delen van tabletjes lijkt niet zo gunstig en wordt afgeraden.

Natuurlijk heeft iedereen recht op de beste, prettigste medicatie, gezondheid vóór winst.

En misschien daalt de prijs van Tirosint wel als er meer mensen het gaan gebruiken. Al vermoed ik van niet, in de VS is het al vele jaren op de markt...


#knuppelinhethoenderhok
Plaats reactie